Eksploatacija litijuma od presudnog je značaja za svetlu budućnost, energetsku samostalnost i bolju tržišnu poziciju zemlje.
Nemačka je država koja je jasno definisala pravac svog daljeg razvoja. Kao evropski lideri u automobilskoj industriji, Nemci su svesni značajne uloge litijuma u neminovnoj elektrifikaciji drumskog saobraćaja.
Nemački giganti planiraju da obustave proizvodnju putničkih vozila pogonjenih motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, najkasnije do 2030. godine. Ovu odluku jedino može prolongirati bojažljivost kupaca, ali proizvođači nastoje da istraju u svojoj nameri da smanje negativni uticaj njihovih proizvoda na životnu sredinu.
Projekat “Zinvald litijum”
Zahvaljujući nedavnoj ekspanziji projekta, “Zinvald” je zauzeo drugo mesto u EU, kako po svojoj veličini, tako i po kapacitetima samog resursa.
Nešto više od 400 radnika biće angažovano u prvih pet godina, na projektu koji bi trebalo da pomogne “zelenu tranziciju” Nemačke.
Smešten u srcu kontinenta, 35 kilоmetara od Drezdena, “Zinvald” predstavlja ključni faktor u elektrifikaciji drumskog saobraćaja širom Evrope.
Čelnici “Zinvalda” ističu da projekat ima veliki značaj za lokalnu zajednicu, pomažući rast standarda i kvalitet života.
Kako navode iz kompanije, “Zinvald” je 100 odsto evropski projekat, čime su posebno ponosni. Potpisuje ga tim ljudi sa višedecenijskim iskustvom i bogatim znanjem u oblasti rudarenja i eksploatacije litijuma širom sveta. Kompanija ističe da će se za potrebe projekta primenjivati najviši EU standardi, kao i najsavremenije tehnologije. Cilj projekta je jačanje energetske samostalnosti Nemačke.
“Vulkan Enerdži” kopa litijum u dolini reke Rajne
U dolini Rajne, desete najveće reke u Evropi, niče prva nemačka fabrika litijuma. Projekat kompanije “Vulkan Enerdži” sa proizvodnjom počinje najkasnije za dve godine.
– Ovo je prva fabrika ovog tipa u našoj zemlji. To znači da litijum koji proizvodimo dolazi iz Nemačke, direktno iz resursa pod našim nogama – izjavio je za Rojters Kris Moreno, direktor kompanije.
Rojters navodi da ova kompanija poseduje dozvole za kopanje litijuma na više od 1000 dužnih kilometara u samoj dolini reke.
“Vulkan Enerdži” pored Frankfurta, poseduje svoje predstavništvo i u Australiji. Iako proizvodnja litijuma u Nemačkoj nije u punom kapacitetu, kompanija je osigurala ugovore sa nekim od najzvučnijih imena evropske automobilske industrije, među kojima Volksvagen, Stelantis i Reno.
Evropska unija – preko litijuma do energetske samostalnosti
Nemačka nije sama u želji da preuzme primat u litijumskoj trci. Najveći depozit “bele nafte” u EU i četvrti u svetu, nalazi se u Češkoj. Vlasnik je kompanija “Evropski metali” kojom upravlja država.
Zajedno, dva projekta predstavljaju najvažnije adute Unije u borbi za bolji položaj na globalnom tržištu, naročito u odnosu na dominantnu poziciju Kine.
EU planira da kopa i rafiniše litijum, kobalt i druge metale, kao sastavni deo “zelene tranzicije”.
Pročitajte još: