Ugovor o uslugama rane operatorske pomoći na projektu izgradnje beogradskog metroa, potpisan je između Sekretarijata za javni prevoz Grada Beograda, JKP Beogradski metro i voz i francuske kompanije za upravljanje javnim prevozom (RATP DEV). Na budućem gradilištu u toku su geološka ispitivanja tla, kako bi se do kraja godine naručile mašine, duge oko 100 metara, specijalno pravljene za kopanje tunela beogradskog metroa.
Milion i po kubika peska i lomljenog kamena do sada je nasuto na Makiškom polju. Teren je podignut za dva do četiri metra.
Ugovori sa kineskom kompanijom koja će graditi depo, stupiće na snagu za nekoliko meseci, a radovi bi trebalo da počnu do kraja godine.
– Pripremili smo aneks za projektovanje zgrada, putnih prelaza, šinske infrastrukture. Depo će imati šest zgrada, najvažnija je operativni centar iz koga će se upravljati prvom i drugom linijom, odnosno vozovima koji neće imati mašinovođe, već će biti potpuno automatizovani – kaže Andreja Mladenović, direktor JKP Beogradski metro i voz.
Ispitivanje tla
Francuska kompanija će obezbediti sve sisteme, signalizaciju, šine i vozove, a operator koji upravlja metroom u Parizu pomoći će, između ostalog, u pripremi dokumentacije.
– Smatramo da je u godini kada ćemo započeti pregovore o zaključivanju ugovora o prvoj liniji i prvoj fazi izgradnje beogradskog metroa, ta vrsta rane operatorske pomoći ključna. Planiramo da otpočinjanjem pregovora sa Power China i Alstomom za nekoliko meseci budemo spremni da potpišemo ugovor o izgradnji prve linije i prve faze – navodi Mladenović.
Prema njegovim rečima, to je 16 kilometara sa 16 stanica, što je najvažniji momenat u izgradnji beogradskog metroa.
U toku su geološka ispitivanja tla, urađeno je više od 600 bušotina kako bi se do kraja godine naručile dve krtice.
Ogromne mašine, duge oko 100 metara, praviće se specijalno za kopanje tunela beogradskog metroa.
Pročitajte još:
Beogradski metro: Depo Makiš kao prvi ključni korak (VIDEO)
BEOGRAD – Na Makiškom polju u toku su radovi na nasipanju terena za izgradnju glavnog depoa za budući beogradski metro. Prvi radovi počeli su još u decembru 2021. godine, a rok za nasipanje je ova godina. Izgradnja beogradskog metroa uveliko je započeta, i ova investicija predstavlja jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u Srbiji. Beograd jeste lokomotiva razvoja Srbije, ali ulaganjem u glavni grad nije zaustavljen nijedan drugi veliki razvojni projekat u državi. Po tome se Srbija danas prepoznaje, po velikom broju završenih, ali i započetih infrastrukturnih projekata. Beogradski metro, višedecenijski san, postaje stvarnost. Na površini od 72 hektara, radovi na […]
Opširnije
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.