SRBIJA – Kompanije iz Srbije uspešno su predstavile izvoznu ponudu na Prvom međunarodnom sajmu prehrambene industrije The Saudi Food Show koji je održan u Rijadu od 20. do 22. juna. Naše kompanije održale su preko 700 sastanaka sa partnerima iz Saudijske Arabije, ali i iz Kuvajta, Bahreina, Omana, Iraka, Libana, UAE, Indije, Velike Britanije, a prema prvim analizama, vrednost dogovorenih poslova iznosi 6,7 mil EUR, saopštila je PKS.
Uz podršku Privredne komore Srbije i Razvojne agencije Srbije, na Nacionalnom paviljonu Srbije svetskoj publici u Rijadu predstavile su se naše kompanije: Sirogojno Company, ITN Group, Master Food, Master Fruits, Cold Presssok, Damar Confit, Select Fruit, Drenovac, Laki, Budimka, Celanova Agro, Stanić, Agranela, Yumis, Mlekara Ub.
Promovisana je ponuda smrznutog voća i povrća, svežeg voća, organskih džemova, sokova, liofilizovanog voća, suvog i čokoladiranog voća i mlečnih proizvoda.
Održani su susreti i sastanci proizvođača i izvoznika i eksperata najvećih maloprodajnih lanaca, uvoznika i distributera, kao i promocije najnovijih proizvodnih i prerađivačkih trendova i logističkih rešenja u ovoj industriji. Sajam je otvorio ministar industrije i mineralnih resursa Bandara bin Ibrahim Khorajef koji je posetio srpski štand.
Izlagače iz Srbije posetio je i ambasador Srbije u Rijadu Muhamed Jusufspahić koji se upoznao sa izlagačima i izrazio zadovoljstvo brojem kompanija iz Srbija na ovom sajmu.
– Sajam prehrambenih proizvoda u Saudijskoj Arabiji najznačajnija je izložba u ovoj oblasti na svetu i zato je jako značajno učešće naših kompanija na ovom sajmu. U Rijadu su bile ne samo najveće kompanije iz ovih oblasti, već su predstavljeni i najnoviji trendovi u proizvodnji hrane, voća i povrća – kaže Maja Antolović, direktoka Predstavništva Privredne komora Srbije u Dubaiju.
Ocenjuje da je tokom poseta Nacionalnom štandu Srbije na sajmu bila jako dobra.
– Sajam je idealna prilika za prezentaciju domaćih proizvoda, razgovore sa najvećim dobavljačima i distributerima, ali je i šansa da se naše kompanije upoznaju sa zahtevima ovog tržišta. Tržište Saudijske Arabije jedno je od najprivlačnijih ali i najzahtevnijih tržišta na Bliskom istoku. Ukoliko želite da svoje proizvode prodajete na ovom tržištu jednostavno morate da budete najbolji u svom poslu. Naše kompanije, uz dobru organizaciju, imaju šansu da na ovo tržište plasiraju pre svega smrznuto voće i povrće i sveže voće i u tome imaju punu podršku Predstavnišva Privredne komore Srbije u Dubaiju koje pokriva i tržište Saudijske Arabije – kaže Antolović.
Pored Srbije, na ovom sajmu predstavili su se Indija, Egipat, Jordan, Italija, Rusija, Holandija, Turska, Indonezija, Tajland, Portugalija, Velika Britanija, SAD, NR Kina, Grčka, UAE, Australija, Bahrein, Egipat.
The Saudi Food Show u Rijadu je okupio više od 500 izlagača i preko 14.000 stručnih posetilaca.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.