„Amazon“ ulaže u održivu poljoprivredu, te tako tehnološki gigant sada prodaje zelenu salatu koja je uzgajana korišćenjem 92% manje vode i 55% manje đubriva od konvencionalnog načina.
Salata bez pesticida dostupna je onlajn korisnicima „Amazon Fresh“ programa u odabranim prodavnicama u San Francisku.
U ovom poduhvatu „Amazon“ se udružio sa klimatskim startapom „Hippo Harvest“ koji uzgaja salatu korišćenjem robotike. Taj način je dizajniran da smanji upotrebu vode i đubriva, otpad od hrane i upotrebu zemljišta. Startap koristi mašinsko učenje da izračuna optimalnu količinu vode, svetla i đubriva koji su potrebni za uzgoj salate.
Biljka se gaji u kontrolisanom okruženju, što znači da nisu potrebni pesticidi, a umesto njih se koristi prirodne alternative, poput ulja nane i korisnih insekata.
Takođe, bašte su locirane u blizini pijaca kako bi se smanjile emisije izazvane transportom, a mogu biti čak i u oblastima sa malo vode i zemlje.
„Hippo Harvest“ je nedavno potpisao „Climate Pledge“, inicijativu koju je „Amazon“ podržao, a koja poziva biznise da postave ciljeve da dostignu nula emisija do 2040. godine.
Potpredsednica programa za održivost u „Amazonu“ Kara Herst rekla je da je neophodna brza akcija kako bi poljoprivreda postala otpornija na rastuće klimatske uticaje.
– Kako imamo sve manje vode, potrebno je da poljoprivrednicima damo rešenja koja im omogućavaju da upotrebe prirodne resurse na najbolji način, čime se osigurava da svako ima pristup svežim proizvodima – kaže Herst.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.