SUBOTICA – Kombinovani model nastave u srednjih školama iziskuje veliki napor kako učenika tako i profesora. Posebno je veliki izazov organizovati takav vid nastave u školama gde je praktična nastava najvažniji segment obrazovanja.
Do pre dve godine praktična nastava u pojedinim subotičkim srednjim školama izgledala je ovako. Đaci su u specijalizovanim kabinetima ili malim pogonima u okviru škole pohađali vežbe, a jedan deo je, u okviru dualnog obrazovanja odlazio u fabrike, na takozvano učenje kroz rad.
Kombinovani model nastave, u kombinaciji sa aktuelnim epidemijskim merama, postavlja brojne izazove, kako pred profesore, tako i pred đake koji se školuju za neko konkretno zanimanje
“Naravno da to iziskuje i tehniku, potrebno je da i nastavnici i učenici budu adekvatno opremljeni kada je reč o vežbama. Na stručnim predmetima, na primer u građevinarstvu, šumarstvu i obradi drveta ili grafičarstvu, koriste se složeni softveri, znači i učenici i profesori treba da raspolažu i sa odgovaračujim računarima i sa odgovarajućim softverom, kako bi mogli da realizuju stručne predmete, kada je reč o njima”, objašnjava Iso Planić, direktor Politehničke škole Subotica.
Praktična nastava u samoj školi se sprovodi i sada, ali je sa aktuelnim epidemijskim merama sve to mnogo teže organizovati.
“Naša škola ima četiri objekta u kojima se realizuju različiti oblici nastave, pa se i praktična nastava realizuje delimično u školskim radionicama. U ovom trenutku su u školi u toku mali radovi na zameni električne mreže, pa i naši đaci, mali građevinci, u određenoj meri, u skladu sa epidemijskim merama, učestvuju u tim radovima”, dodaje Planić.
U Politehničkoj školi inače početkom nedelje nije bilo mnogo zaraženih korona vurisom. Pored dva profesora, Kovid pozitivno je bilo pet đaka, a još njih desetak je bilo u kućnoj izolaciji jer je neko od članova njihovih domaćinstava zaražen virusom.
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.