Električni automobili se često biraju prema dometu, ali koliko deklarisane vrednosti odgovaraju stvarnim uslovima vožnje?
Ovo je proveravala Australijska automobilska asocijacija, koja je nedavno objavila rezultate testova dometa pet električnih vozila (EV) u okviru svog Programa testiranja u realnom svetu.
Prema rezultatima, domet EV bio je između 5% i 23% manji u realnim uslovima vožnje nego što je zabeleženo na obaveznim laboratorijskim testovima od strane njihovih proizvođača.
Anketa sprovedena krajem jula pokazala je da je 60% ljudi koji će verovatno kupiti EV navelo zabrinutost zbog dometa vozila i punjenja kao „glavne prepreke koje bi ih mogle sprečiti da izaberu električno vozilo (ne hibrid) prilikom sledeće kupovine“.
Prvi testovi pokazali su da je model Smart #3 EV iz 2024. godine bio najbliži svom laboratorijskom rezultatu, sa dometom vožnje u realnom svetu od 432 km – 5%, ili 23 km, manje nego što je zabeleženo na njegovom obaveznom laboratorijskom testu.
Modeli Kia EV6 iz 2022. i Tesla Model Y iz 2024. godine imali su domet vožnje za 8% manji u testovima u realnom svetu nego što je zabeleženo na laboratorijskim testovima, što je dosta korektno.
Dalje, Tesla Model 3 iz 2024. godine imao je domet u realnom svetu od 441 km sa punom baterijom, što je 14% manje od 513 km postignutih u laboratoriji.
Najgore se pokazao Model BYD Atto 3 iz 2023. godine, sa dometom od 369 km sa jednim punjenjem, što je 23% manje od deklarisanih 480 km.