Potrošačke navike nikada nisu bile važnije nego danas, čini se, kada se suočavamo sa inflacijom koja ne prašta pogrešne potrošačke odluke.
Neki troše i više nego što imaju na računu, drugi će dva puta razmisliti pre svake kupovine, treći vole popuste – uzimajući u obzir odnos prema novcu i trošenju, potrošači se mogu podeliti u sedam kategorija, tvrdi britansko istraživanje.
Investitori – Ovi ljudi znaju sa novcem. Uložiće vreme u istraživanje tržišta kako bi doneli pametne odluke. Ne beže od rizika, ali pametnog, neće srljati u nove projekte, rizikovaće samo ako misle da će im se to isplatiti.
Štediše – “Štedi sada da bi trošio kasnije” – njihov je moto. Ne žele da ulaze u dugove osim ako su sigurni da će ih potpuno otplatiti za mesec dan. Vole popuste, sniženja, rasprodaje.
Trendseteri – Njih vode srce i moda, tako da će potrošiti i više nego što imaju na računu da bi održali način života na koji su navikli.
Spontani – Skloni su novinama, bilo da su u pitanju ideje, avanture, poslovi. Ako treba da biraju između ostanka kod kuće kako bi uštedeli novac i izlaska u novi restoran, uvek će izabrati ovo drugo.
Oprezni – Nezavisni su i vole da pojednostave stvari, zbog čega obožavaju onlajn kupovinu. Imaju potpunu kontrolu nad svojim finansijama. Štednja im je važna i oprezni su kad je reč o preuzimanju bilo kog finansijskog rizika.
Realisti – “Život u granicama mogućnosti” – slogan je kog se ovi tipovi pridržavaju. Ne vole da koriste kreditne kartice i striktno se drže zacrtanog budžeta.
Disciplinovani – Cipele su na sniženju 50 odsto? Požurite, akcija “tri za dva” još samo danas. Marketinški mamci ništa ne znače disciplinovanim potrošačima. Oni se ne razbacuju novcem, kupuju ono što im je zaista potrebno, donose oprezne odluke, a prijatelji im zavide na finansijskoj disciplini.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.