Kao i svake godine, nemački autoklub (ADAC) u aprilu 2022. je objavio svoju statistiku Službe pomoći na putu, odnosno odrađenih intervencija za prošlu godinu na automobilima koji su stari od 3 do 10 godina
Kao i do sada, najčešće intervencije u 2022. godini su bile vezene uz kvar akumulatora. Tokom 2021. godine akumulator je bio problem u 46,2 posto slučajeva od ukupno 3.49 miliona kvarova. Godinu pre, udeo kvarova baterija je bio 46,3 posto, što predstavlja snažan rast u odnosu na 2019. sa 41,8 posto.
Razlog je pandemija koronavirusa. Zbog nje su automobili mirovali, a to slabi akumulator više nego česta vožnja, navodi Revija HAK.
S druge strane, nedostaci proizvoda, loš kvalitet i neispravno upravljanje električnim sistemom vozila mogu dovesti do problema s akumulatorom i za njih su odgovorni proizvođači.
Uzrok kvara često zavisi od starosti vozila. Kod mlađih vozila je uopšte malo kvarova i zato manje problema s akumulatorom. Kada vozilo napuni sedam godina, povećava se i osetljivost na kvar baterije. To se obično događa kada akumulator dođe do kraja svog radnog veka.
Ukupno 132 modela vozila su procenjena u ADAC-ovoj statistici kvarova za 2021. Osnova su bili svi kvarovi tokom 2021. godine koji su zahvatili vozila od 3 do 10 godina starosti (prva registracija 2012. do 2019. godine) te da su navedeni modeli registrovaani najmanje 10.000 puta u bar jednoj od godina praćenja. Modeli s manjim uzorkom se ne ocenjuju. Uzroci kao što su prazan rezervoar goriva ili defekti guma se ne uzimaju u obzir u ADAC-ovom indeksu pouzdanosti.
Koji su neki tipični kvarovi?
Problemi s pumpom za gorivo, na primer, pojavljuju se statistički tek od 10 godina starosti vozila, a zatim postaju sve češći. Problemi s alternatorom kontinuirano rastu od četvrte godine. Senzor radilice počinje da se ozbiljnije kvari od 2010. godišta, dakle kada automobili napune 12 godina i oni nisu u ovoj statistici.
Kod svećica ozbiljniji kvarovi se pojavljuju relativno rano (prva registracija 2013./2014.). Problemi s recirkulacijom izduvnih gasova se češće javljaju u periodu od 2007. do 2013. godine.
Uglavnom, uz akumulator, vozači će potražiti pomoć na putu zbog kvara na motoru ili menadžmentu motora (15,5 posto), problemima s karoserijom, upravljanjem, kočnicama, oslanjanjem ili menjačem (14,8 posto), elektronikom (10,3 posto), gumama (7 posto), sistemom pumpe goriva (3,1 posto)…
U rasponu od 3 do 10 godina starosti najpouzdanijim su se pokazali Toyota Aygo, Audi A1, Renault Captur, Mini, Suzuki Vitara (od 2019. do 2016. godišta), Audi Q3, BMW serije 1, BMW X1, Audi A4, Audi A5, Audi Q5, BMW serije 3, BMW serije 3 coupe, BMW X3, Audi A6 i BMW serije 5.
Pomenimo još neka vozila, Dacia Sandero je dobila vrlo dobre ocene u svim godištima (što je, takođe, veliki uspeh), vrlo dobar je i Volkswagen Polo, a samo je 2012. godište imalo ocenu ispod vrlo dobrog. Dacia Duster ima uglavnom ocene dobar, a 2013. godište ocenu odličan.
Mercedes-Benz B klasa je vrlo dobra u svim godištima. Mitsubishi ASX je, takođe, odličan i vrlo dobar. Seat Leon je u svim godištima vrlo dobar. Volkswagen Golf je vrlo dobar, osim 2012. kada je – dobar. Kia Ceed se kreće od ocene loše (2012. godište) do ocene vrlo dobar (2019. godište).
Mazda CX-5 je vrlo dobra, osim 2013. godišta kada je dobra.
Škoda Octavia je vrlo dobra, osim 2013. i 2012., kada je dobila ocenu niže, odnosno dobar.
Modeli koji se nisu proslavili, odnosno nemaju spektakularne rezultate su Smart Forfour, Hyundai i20, Renault Clio, Toyota CH-R, Toyota Corolla, Ford S-Max, Opel Insignia i Volkswagen Sharan.
Zanimljivo, Toyote ne viđamo često u ovoj rubrici, ali ADAC je zabeležio veliki broj problema s akumulatorima CH-R-a i Corolle.
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.