Koja mesta u avionu su najbezbednija, a često su prazna

Po statistikama, ako rezervišete u avionu jedno od srednjih sedišta u poslednjem redu, mogli bi ste da budete najbezbedniji.

Kada rezervišete sedišta u avionu, sigurno ne razmišljate o bezbednosti i položaju sedišta u hitnim slučajevima. Većina ljudi rezerviše sedišta zbog udobnosti, prostora za noge, ili pogodnosti da brzo stignu do toaleta.

Često putnici koji rezervišu mesta u avionu traže sedišta u prednjem delu, kako bi se brže ukrcali i iskrcali.

 

Foto: unsplash

Po statistikama, ako rezervišete jedno od srednjih sedišta u poslednjem redu, mogli biste da budete najbezbedniji.

Prema svim istraživanjima putovanje avionom je najbezbedniji način putovanja. Tokom 2019. godine ostvareno je oko 70 miliona letova širom sveta, a zabeleženo je 287 smrtnih slučajeva.

Prema analizi podataka Nacionalnog saveta za bezbednost SAD, šanse za smrt u avionu su jedan prema 205.552, u poređenju sa automobilom gde je taj odnos jedan prema 102.

Kada se ukrcate na komercijalni let, ne treba da brinete o bezbednosti. Sprovedena analitika Tajmsa razmatrala je podatke o avionskim nesrećama u poslednjih 35 godina, a analiza je pokazala da su sedišta u sredini u poslednjem redu aviona imala najnižu stopu smrtnosti: 28 odsto, u poređenju sa 44 odsto za sedišta u srednjem delu aviona koja su do prolaza.

Sve ovo je logično, jer sedenje pored prolaza daje putniku mogućnost da brzo izađe u urgentnim situacijama, ako na toj strani aviona nema požara, jer se u krilima aviona nalazi rezervoar za gorivo.

 

Foto: Pixabay

Zato su srednja sedišta bezbednija od sedišta pored prozora ili prolaza, jer se sa obe strane nalaze ljudi koji mogu biti tampon zona u hitnim situacijama.

Vrste hitnih slučajeva u avionu
Mogućnosti preživljavanja se razlikuju u odnosu na situacije u kojima se avion nađe na svom putu. Ako je u pitanju udar u planinu, male su šanse za preživljavanje gde god da sedite. To ilustruje i tragična avionska nesreća koja se dogodila 1979. godine kada se avion srušio na planinu na Antarktiku.

Sletanje na okean, ili vodu smanjuje šanse putnika za preživljavanje, a primer je let kompanije „Er Frans” iz 2009. godine.

Tehnike sletanja u vodu zahtevaju procenu površinskih uslova vode i pokušaj sletanja između talasa pod normalnim uglom sletanja.

Tokom školovanja, piloti se obučavaju da smanje potencijalni rizik od nevolja u hitnim slučajevima.

 

Foto: pixabay

Avion je najbezbednije prevozno sredstvo 
Jedan od glavnih razloga opominjanja kabinskog osoblja i stalnog podsećanja da držimo pojaseve nije zbog rizika od sudara, već zbog „turbulencije vazduha” koja se može osetiti u bilo kom trenutku na velikim visinama. Upravo ova vremenska pojava može naneti najveću štetu putnicima i avionima.

Proizvođači dizajniraju nove avione sa više kompozitnih materijala koji mogu da podnesu potrese tokom leta. U okviru novog dizajniranja akcenat je na krilima koja nisu kruta i mogu se savijati da apsorbuju ekstremno opterećenje kako bi se sprečilo oštećenje strukture.

 

Foto: Tanjug/ALEKSANDRA ZDRAVKOVIC/bs

Da li tip aviona pravi razliku?
Doduše, postoje određene varijable, kao što je uticaj brzine vazduha, koje mogu neznatno da variraju između različitih tipova aviona. Međutim, fizika leta je manje-više ista u svim avionima.

Generalno, veći avioni će imati više strukturalnog materijala i samim tim više snage da izdrže pritisak na visini. To znači da oni mogu pružiti dodatnu zaštitu u hitnim slučajevima, ali to u velikoj meri zavisi od težine hitnog slučaja.

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.