Kinezi plaču: Milioni igrača ostali bez World of Warcrafta

Nakon 20 dugih godina Blizzard, kompanija koja između ostalog stoji iza popularne franšize World of Warcraft, ugasila je servere u Kini, što je bacilo u očaj milione kineskih gejmera.

Milioni igrača u Kini izgubili su pristup kultnoj franšizi World of Warcraft i drugim popularnim video igrama kompanije, jer su serveri Blizzard Entertainmenta u toj zemlji nakon dve decenije prestali s radom. Usluge kompanije u Kini obustavljene su u utorak u ponoć po lokalnom vremenu, označavajući kraj jedne ere za obožavatelje, a sve nakon što je istekao ugovor o licenciranju s dugogodišnjim lokalnim partnerom, kompanijom NetEase.

World of Warcraft, takođe poznat kao WoW, izuzetno je popularna onlajn igra za više igrača, koja korisnicima omogućuje borbu s čudovištima i ekspedicije u fantastičnom svetu Azerotha.

Mnogi igrači širom sveta odrasli su uz veliki hit, uključujući i one u Kini. Kineski igrači izrazili su nevericu zbog gubitka svoje dugogodišnje zabave u objavama na društvenim mrežama.

“Kada sam se probudio, još uvek to nisam želeo da prihvatim, napisao je jedan korisnik na Weibu, kineskoj platformi sličnoj Twitteru. “Plakao sam celu noć u snu jer je igra otišla oflajn. Sanjao sam da plačem usred časa u učionici”, dodao je.

Drugi igrač opisao je World of Warcraft kao “svoju prvu ljubav”.

Gašenje igre u Kini usledilo je nakon žestokog spora između Blizzarda, jedinice Activision Blizzard (ATVI), i NetEasea.

Strani izdavači moraju da sarađuju s lokalnim partnerima kako bi ponudili video igre u Kini. Prošlog novembra, međutim, Blizzard i NetEase objavili su da neće obnoviti ugovore o licenciranju koji su istekli ovog meseca.

Ti su ugovori pokrivali objavljivanje nekoliko popularnih naslova Blizzarda u kontinentalnoj Kini, uključujući World of Warcraft, Hearthstone i Diablo III. U odvojenim izjavama u to vreme obe strane su istakle da nisu mogle da dođu do novog sporazuma o ključnim uslovima, bez navođenja dodatnih pojedinosti.

U saopštenju prošlog utorka, Blizzard je rekao da se obratio NetEaseu kako bi zatražio “njihovu pomoć u pronalasku načina za šestomesečno produženje trenutnog ugovora”, ali to se očigledno nije dogodilo.

Američka kompanija je istakla da je apelovala na NetEase da omogući obožavateljima da nastave da igraju bez prekida. “Nažalost, nakon pregovora prošle nedelje, NetEase nije prihvatio naš predlog za produženje”, rekli su iz Blizzarda.

Kineski tehnološki i gejming gigant NetEase optužio je Blizzard da ga je zatekao svojom “iznenadnom izjavom”, pa su predlog američke kompanije nazvali “nečuvenim, neprikladnim i neusklađenim s poslovnom logikom”. NetEase je takođe istakao da je Blizzard već “započeo rad na pronalaženju novih partnera” u Kini, stavljajući kompaniju sa sedištem u Hangžuu u “nepošten” položaj.

Blizzard je u decembru istakao da će ljubitelji World of Warcrafta moći da kreiraju bezbednosnu kopiju svoje istorije igranja i da osiguraju da sav napredak bude sačuvan dok ne raskine ugovor s NetEaseom i pronađe novog partnera, prenosi CNN.

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još: