I dan danas se postavlja pitanje kako je nastao najprepoznatljiviji logo jednog od najpopularnijeg brenda “Apple”?
Godine 1974. Atari Corporation unajmila je Stiva Džobsa kao dizajnera video igara. Stiv je naporno radio kako bi uštedeo novac za jednu od svojih avantura – religiozno putovanje u Indiju. Vrativši se u Sicilijumsku dolinu, sreo se sa svojim bivšim kolegom iz srednje škole, Stivom Voznijakom, koji je radio za kompaniju Hewlett-Packard i razvijao svoju logičku ploču.
Stiv Džobs se oduševio inovacijom svog prijatelja i zajedno sa Ronaldom Vejnom, osnovao čuvenu kompaniju Apple Computer Inc, 1976. godine nakon što je Hevlett Packard zvanično odbio Voznijakov dizajn.
Ronald Vejn, koji je prvobitno ručno skicirao prvi Apple logo, napustivši kompaniju neposredno pre njene registracije, poneo je sa sobom ček od 800 dolara. Podaci govore da Vejn nije učinio to, danas bi bio bogatiji za 72 milijarde dolara.
Zbog cele situacije, njihova prva kancelarija bila je garaža u Džobsovoj kući.
Zašto baš odgrižena jabuka?
Istina je da se popularni dizajner plašio da će njegova jabuka u manjoj veličini izgledati kao trešnja, shodno tome došao je na ideju da je uskrati za jedan deo. Sve do 1998. godine, jabuka je bila obojena duginim bojama. Tačno je i to da su se širile mnoge dezinformacije kada je u pitanju prvobitan izgled logoa, međutim to je bio logičan izbor s obzirom da je proizvod Apple II bio prvi kućni računar sa slikom u boji.
Shodno razvitku logoa razvijala se i sama kompanija, kako podaci govore, nekad na svoju štetu ali najčešće u svoju korist.
Apple I, prvi proizvod kompanije, bila je matična ploča sa procesorom i memorijom. Kupci koji ga kupe morali su da dobiju svoju futrolu, monitor i tastaturu. Proizvod je prodat za 666 dolara, što iznova oduševljava Stiva Voznijaka.
Stiv Džobs doveo je Ronalda Vejna isključivo zbog njegove zamisli da se on bavi poslovnom stranom kompanije. Dakle, njegov odlazak ga je primorao da preuzme poslovne funkcije. Naporno je radio da ubedi potencijalne investitore da investiraju u svoj lični računar, proizvod za koji je zamislio da će revolucionisati tehnološku industriju. Na sreću, mogao je da privuče pažnju investitora Majka Markula da doprinese kompaniji u iznosu od 250.000 dolara.
Finansiranje i mentorstvo Majka dovelo je do zvanične registracije kompanije u januaru 1977. Majk, koji je imao jednu trećinu udela u kompaniji i radio kao treći zaposleni, doveo je Majkla Skota da postane prvi izvršni direktor, jer je smatrao da je Stiv Džobs premlad da bi bio izvršni direktor.
Iste godine, Apple je osvojio svet sa svojim drugim proizvodom, Apple II, koji dolazi sa VisiCalc – prvim svetskim tabelama i softverom za izračunavanje.
Softver je tada izbacio Apple ispred lidera na tržištu, Tandy-ja i Commodore-a. Sa VisiCalc-om, Apple je postao tehnološka sila.
Garažna kancelarija ustupila je mesto potpuno novoj kancelariji 1978. sa proizvodnom linijom Apple II i mnogim zaposlenima. Xerox PARC je 1979. odobrio pristup svom kampusu Apple inženjerima na tri dana uz uslov da kupe 100.000 akcija Apple-a za 10 dolara po akciji.
Godine 1980. kompanija se suočila sa žestokom konkurencijom poput IBN-a i Microsoft-a. Da bi se efikasno takmičio, Apple je predstavio Apple III. Nažalost, nije ispunio očekivanja zbog greške u dizajnu.
Poseta Stiva Džobsa Xerox PARC laboratorijama inspirisala ga je da započne razvoj grafičkog korisničkog interfejsa (GUI) za sledeći računar kompanije, Apple Lisa. Nažalost, odbor ga je uklonio iz tima Lisa zbog unutrašnjeg nesporazuma. Dakle, pridružio se drugom timu koji je radio na Macintosh projektu.
Apple je položio zlatno jaje 12. decembra 1980. godine, kada je kompanija izašla na berzu. Inicijalna javna ponuda (IPO) je donela 217 miliona dolara za Stiva Džobsa i stvorila 300 drugih milionera. Izveštaj EDN Network-a otkrio je da su akcije kompanije u vrednosti od 4,6 miliona dolara odmah rasprodate i da su generisale više kapitala nego druge inicijalne javne ponude (IPO).
Iako su mišljenja podeljena, korisnici Apple proizvoda širom sveta tvrde da je to najbolji brend na tržištu kojem se stalno vraćaju. Najnovije istraživanje analitičke kompanije Counterpoint pokazuje da je Apple trenutno vodeći proizvođač premijum/flegšip telefona na svetu.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.