Kako je rolna toalet papira postala statusni simbol

Tradicionalni statusni simboli su tašne i automobili, ali u ova čudna vremena dešava se da se i prema skromnoj rolni toalet papira neki ponašaju sa više poštovanja nego što bi se to očekivalo. Da se nešto promenilo u odnosu prema rolnama, videlo se najpre na „Instagramu“ gde je ovaj „sramotan predmet“ iznenada dobio pristup.

U toaletima modernih restorana ili kod vaših prijatelja, sve češće se mogu videti piramide napravljene od rolni papira obavijene šljaštećim, šarenim ili pastelnim omotima. Nekada se kupatilo sređivalo pre slikanja, papir isterivao iz kadra, a sada na Instagramu influenseri rolnama dozvoljavaju da se vide na njihovim selfijima.

Još pre više od 10 godina, pojavio se papir u dekorativnom pakovanju, uglavnom sa tufnicama ili prugama.

 

Прикажи ову објаву у апликацији Instagram

Објава коју дели Kitten Kay Sera (@kittenkaysera)

Ponuda se proširila na ekološke i druge poruke ispisane na pakovanju pa čak i samom papiru, a u jednom trenutku papir u boji bio je pravi hit. Koristeći reciklirani papir ili bambus, proizvođači su, najpre stidljivo, a potom sve samouverenije reklamirali svoje održive ponude.

Takvi simboli etičke potrošnje možda su nekada bili deo tržišne niše, ali od početka pandemije do danas dobijaju na snazi zajedno sa konstantnim rastom prodaje toalet papira. Dok se neki brendovi i dalje mogu naći samo u onlajn ponudi, drugi su dostupni u prodavnicama i supermarketima.

Kada je reč o reklamiranju, i tu se pomeraju granice. Tako na primer, ove nedelje, u Velikoj Britaniji, lansirana je linija inspirisana „pravom naukom“, sa slikama štenaca i porukama koje su osmišljene da pomognu u povećanju lučenja hormona sreće.otražnja za eko-rolnama verovatno će dodatno porasti zbog uticaja zakona EU o krčenju šuma na sektor proizvodnje toalet papira.

 

Прикажи ову објаву у апликацији Instagram

Објава коју дели LEVEL UP YOUR TOILET PAPER SUBSCRIPTION (@peekapoopaper)

Većina proizvođača toalet papira pogođena je zakonima koji su stupili na snagu u maju, jer im se proizvodnja, u velikoj meri, zasniva na sveže posečenim stablima koja koriste kao sirovinu za pravljenje toalet papira.

Međutim, postoji još jedan faktor koji utiče na ulazak rolni na selfije. U pitanju je lični pečat u enterijeru koji poslednjih godina neprestano jača. Uređivanju doma pristupa se s pažnjom. Ključni su fini detalji, a to ide sve do toalet papira i dezena njegovog pakovanja. Pojedinačno upakovane rolne dopadaju se onima koji imaju manje prostora jer se mogu videti i na fotografijama, to jest na ekranu.

Na isti način na koji brendirane rolne označavaju određeni status, to isto čine i minimalistički brendovi, čiji dizajn prenosi toalet papir ekvivalentan „nevidljivom bogatstvu“. Tako rolne neutralnih nijansi svoje poreklo odaju samo suptilnim nagoveštajima.

Potrošači ne oskudevaju u izboru ukrasnih detalja za kupatilo. Za oko 20 funti može se kupiti bočica sa kapima koje maskiraju „neprijatne mirise oštrim notama kore citrusa i diskretnog cveća“, dok su silikonske četke za klozetsku šolju koje se koriste u filijali Kluba Soho hausa postale kultni predmet.

U toaletima modernih restorana ili kod vaših prijatelja, sve češće se mogu videti piramide napravljene od rolni papira obavijene šljaštećim, šarenim ili pastelnim omotima. Nekada se kupatilo sređivalo pre slikanja, papir isterivao iz kadra, a sada na Instagramu influenseri rolnama dozvoljavaju da se vide na njihovim selfijima.

Još pre više od 10 godina, pojavio se papir u dekorativnom pakovanju, uglavnom sa tufnicama ili prugama.

 

Прикажи ову објаву у апликацији Instagram

Објава коју дели Bippy toilet paper (@heybippy)


Ponuda se proširila na ekološke i druge poruke ispisane na pakovanju pa čak i samom papiru, a u jednom trenutku papir u boji bio je pravi hit. Koristeći reciklirani papir ili bambus, proizvođači su, najpre stidljivo, a potom sve samouverenije reklamirali svoje održive ponude.

Takvi simboli etičke potrošnje možda su nekada bili deo tržišne niše, ali od početka pandemije do danas dobijaju na snazi zajedno sa konstantnim rastom prodaje toalet papira. Dok se neki brendovi i dalje mogu naći samo u onlajn ponudi, drugi su dostupni u prodavnicama i supermarketima.

Kada je reč o reklamiranju, i tu se pomeraju granice. Tako na primer, ove nedelje, u Velikoj Britaniji, lansirana je linija inspirisana „pravom naukom“, sa slikama štenaca i porukama koje su osmišljene da pomognu u povećanju lučenja hormona sreće.otražnja za eko-rolnama verovatno će dodatno porasti zbog uticaja zakona EU o krčenju šuma na sektor proizvodnje toalet papira.

Većina proizvođača toalet papira pogođena je zakonima koji su stupili na snagu u maju, jer im se proizvodnja, u velikoj meri, zasniva na sveže posečenim stablima koja koriste kao sirovinu za pravljenje toalet papira.

Međutim, postoji još jedan faktor koji utiče na ulazak rolni na selfije. U pitanju je lični pečat u enterijeru koji poslednjih godina neprestano jača. Uređivanju doma pristupa se s pažnjom. Ključni su fini detalji, a to ide sve do toalet papira i dezena njegovog pakovanja. Pojedinačno upakovane rolne dopadaju se onima koji imaju manje prostora jer se mogu videti i na fotografijama, to jest na ekranu.

Na isti način na koji brendirane rolne označavaju određeni status, to isto čine i minimalistički brendovi, čiji dizajn prenosi toalet papir ekvivalentan „nevidljivom bogatstvu“. Tako rolne neutralnih nijansi svoje poreklo odaju samo suptilnim nagoveštajima.

Potrošači ne oskudevaju u izboru ukrasnih detalja za kupatilo. Za oko 20 funti može se kupiti bočica sa kapima koje maskiraju „neprijatne mirise oštrim notama kore citrusa i diskretnog cveća“, dok su silikonske četke za klozetsku šolju koje se koriste u filijali Kluba Soho hausa postale kultni predmet.

Čini se da je tradicionalni osećaj sramote koji prati aktivnosti u toaletu, zamenjen osećajem ponosa na proizvode koji mogu da učine korišćenje kupatila prijatnijim iskustvom.

Odabir jedne od brendiranih eko-rolni može biti oblik upadljivog konzumerizma, ali takođe omogućava da gostima demonstrirate sklonost ka zaštiti prirode.

Ideja da rolna toalet papira postaje statusni simbol mnogima je neprihvatljiva. Flur Roberts, šefica odseka za luksuznu robu u kompaniji za istraživanje tržišta „Juromonitor“ (Euromonitor), ističe da potrošači sve više zahtevaju da kompanije podrže društvene inicijative i smanje uticaj na životnu sredinu nakon pandemije.

„Brendovi koji ne samo da pokazuju posvećenost putem potraživanja, već i ulažu u edukaciju potrošača o različitim aspektima održivosti kao što je sanitacija vode su oni koji bolje prolaze kod mladih ljudi“, objašnjava Robertsova.

„Možda postoji nešto privlačno kod velike piramide od rolni“, kaže Sabrina Faramarzi, analitičarka trendova i pita se da li popularnost takvih piramida ima veze sa idejom da treba da budemo spremni za nestašice poput one na početku pandemije.

Faramarzijeva povlači paralelu između ljudi koji imaju dovoljno sreće da imaju ostavu punu prehrambenih proizvoda i onih kojima ne preti opasnost da ostanu bez rolni.

Takvom načinu razmišljanja odgovaraće više kompanije koje nude pakovanja sa ne manje od 24 rolne. Toalet papir iz programa reciklaže i bambusa nije najpovoljniji – za jednu rolnu mora da se izdvoji oko funte (oko 135 dinara).

Premijum proizvodi u sektoru papirne galanterije nisu novina. Papir je bio luksuzan proizvod u vreme kada su funkciju toalet papira obično obavljali vuna, lišće ili čak školjke, ako je verovati Ričardu Smitu, autoru knjige Bum Fodder: An Absorbing History of Toilet Paper. U srednjovekovnoj Evropi, bogati ljudi bi koristili meku vunu, dok su siromašniji ljudi koristili grublju tkaninu.

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.