Prvi karavan bavarskog proizvođača nije nastao na stolu za crtanje BMW dizajnerskog odeljenja, već u garaži jednog zaposlenog u toj kompaniji, na njegovu inicijativu, bez znanja rukovodstva.
Nemcu Maksu Rajzbeku bilo je potrebno porodično vozilo kojim bi on, njegova supruga i njihovo dvoje male dece komforno mogli da odu na odmor sa svim svojim stvarima.
Mladi inženjer kupio je BMW 323i limuzinu sa oštećenim zadnjim delom i počeo u garaži da transformiše automobil u prostraniji model. U to vreme je radio u BMW-u u Minhenu, u odeljenju gde su se pravili prototipovi.
Ukupno mu je za preradu automobila bilo potrebno šest meseci, dok je celokupna investicija iznosila 13.000 evra. Naime, trebalo je proizvesti mnogo novih delova, uključujući duži krov, različite prozore i modifikovane okvire zadnjih vrata.
Kada je auto bio spreman, Rajzbek ga je pokazao prijateljima. Tek kasnije se usudio da pokaže automobil svojim kolegama koji su ga ubeđivali da treba da obavesti menadžment o svojoj kreaciji, što je na kraju ispalo dobro.
Menadžmentu se odmah dopao dizajn i tri godine kasnije uveo je Touring varijantu u proizvodnju u stilski gotovo nepromenjenom obliku. O uspehu modela dovoljno govori podatak da je između 1987. i 1993. godine prodato skoro 104.000 primeraka Serije 3 Touring E30.
Zanimljivo, BMW je do Rajzbekove kreacije karavan smatrao američkim izumom za zidare, zanatlije… U osnovi, u nemačkoj kompaniji mislili su da su to automobili koji nemaju dodirnih tačaka sa elegancijom.
Ali sve se promenilo. Nažalost, prvi BMW Serije 3 Touring više ne postoji jer je korišćen na testu sudara i završio je na otpadu.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.