Kako do zdravstvenog osiguranja dok čekate rešenje o penziji: Morate da imate jedan važan papir, a evo šta da radite ako vam ne stigne u dogovorenom roku

Osiguranik koji je podneo zahtev za ostvarivanje prava na penziju, a nalazi se van radnog odnosa, od ovlašćenog lica Fonda PIO dobija potvrdu radi regulisanja zdravstvenog osiguranja.

Sa potvrdom se stranka obavezno obraća zaposlenima Fonda PIO na šalterima prijave – odjave, gde se vrši privremena prijava na zdravstveno osiguranje i gde se istovremeno dobija dokaz o izvršenoj prijavi. Ova prijava postaje validna sledećeg kalendarskog dana, kada bude preuzeta u informacioni sistem koji koriste zdravstvene ustanove.

Na osnovu potvrde koja se dobije, mogu se osigurati i članovi porodice.

Međutim, ukoliko je lečenje potrebno istog dana, stranka sa potvrdom o podnošenju zahteva za penziju može lično da ode u nadležnu ispostavu Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje, prema adresi svog prebivališta, gde će se prijava uneti neposredno u sistem RFZO. Na ovaj način zdravstvene usluge dostupne su već istog dana.

Izdata potvrda važi dva meseca jer je to zakonom predviđeni rok za donošenje rešenja o pravima iz penzijskog i invalidskog osiguranja.

Ukoliko po isteku dva meseca podnosilac zahteva za ostvarivanje prava na penziju ne dobije rešenje, može se obratiti nadležnoj filijali Fonda PIO radi ponovnog dobijanja potvrde.
Nakon ostvarivanja prava na penziju, to jest dobijanja rešenja o ostvarenom pravu na penziju, prijavu korisnika penzije na zdravstveno osiguranje automatski vrši Fond PIO.

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.