Kako da se izborite za sebe, a da ne povredite sagovornika? 5 načina kako da poboljšate asertivnu komunikaciju

Često nam se desi da imamo poteškoća u komunikaciji sa drugima. Može nam biti teško da saopštimo svoje misli, ne znamo kako da se izrazimo, te pokušavamo da otkrijemo na koji način je najadekvatnije da ih predstavimo.

Taj adekvatan način je asertivna komunikacija, koja nam omogućava da razgovor između dvoje ili više sagovornika ima ‘happy end’.

Asertivna komunikacija podrazumeva da možete da otvoreno izrazite svoja osećanja, želje i potrebe, a da, pritom, ne povredite osobu sa kojom komunicirate.

Postoji nekoliko načina kako možete poboljšati asertivnu komunikaciju:

  1. Češće izgovarajte NE

Prvi korak ka usvajanju asertivnog načina komuniciranja jeste da, najpre, prestanete da svima udovoljavate i da se ponašate u skladu sa tuđim očekivanjima. Na primer, ukoliko vam neko ponudi određeni predlog, koji vi smatrate neadekvatnim, to i recite, samo uz adekvatno objašnjenje. Jasno i otvoreno iskomunicirajte svoje potrebe! Ako navedete jake razloge i kažete ih odlučno, sagovornik se neće uznemiriti što ste dali negativan odgovor.

  2. Razgovarajte sve dok ne pronađete rešenje

Ukoliko ne dobijete odgovor koji želite, okrenete se i odete, vi ste na zadatu situaciju reagovali pasivno. Asertivna komunikacija podrazumeva da razgovor mirno nastavite, dok se problem ne reši. Iako će vam to možda oduzeti više vremena, svakako će vredeti, jer ćete na kraju doći do zajedničkog rešenja.

  3. Obratite pažnju na neverbalnu komunikaciju

Neverbalna komunikacija se odnosi na način držanja tela, izraz lica, kontakt očima i boju glasa. Telo treba da vam bude staloženo. Bilo kakav “grubi” postupak dovešće do toga da druga osoba pređe u režim odbrane. Glas treba da vam bude opušten i smiren. Suština je da budete strpljivi, ne oklevate i ne zvučite grubo. Održavanje kontakta očima pomoći će vam da ostanete koncentrisani u toku razgovora. Na taj način, takođe, drugoj osobi dajete do znanja da vam je važno to što ona govori.

  4. Svi grešimo i to je OK

Može se desiti da naše mišljenje ponekad nije tačno, ali je ono takođe i dalje validno i treba da se poštuje. Zbog toga je dobro biti otvoren za različite sugestije i ne stideti se svojih grešaka. Važno je biti svestan svoje greške, kako bi se ona sledeći put izbegla.

  5. Nemojte odmah “skočiti na zaključak” i pomisliti na najgore

Kada smo ljuti, često nam se desi da odmah “skačemo na zaključak”, posebno negativan, pre nego pozitivan. Ovo je najčešće karakteristika osoba sa nižim samopouzdanjem. Jedan primer ovakvog pogleda na situaciju jeste kada pomislite da neko namerno ignoriše vašu poruku ili poziv. Zato, nemojte da pomisliti odmah na najgore, većina ljudi nema lošu nameru, samo je okupirana svojim obavezama.

Ono što asertivnost pruža je povećano samopuzdanje, što dovodi do vere u sebe. Asertivnost je veština i, kao i svaka druga veština, može se naučiti. Učenje o asertivnosti vam omogućava da savladate kako da se zauzmete za sebe na socijalno prihvatljiv način.

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.