Kako će izgledati putna mreža Srbije i šta to znači za Novosađane?

NOVI SAD – Fruškogorski koridor, auto-put Novi Sad-Zrenjanin-Beograd, auto-put Ruma-Šabac samo su neki od poteza koji se rade u Srbiji, a putna mreža naše države za nekoliko godina značajno će se razlikovati u odnosu na trenutno stanje.

Na animaciji iznad označeni su auto-putevi i brze saobraćajnice koje su postojale pre 10 godina, i one koje su danas izgrađene ili su u izgradnji, kao i projektovanju.

Ako od Novog Sada krenemo severno već postojećim auto-putem, do Sombora ili Kikinde moći ćemo brzim saobraćajnicama.
U pitanju je deonica koja će spojiti granicu sa Mađarskom kod Bačkog Brega, Sombor, Crvenku, Kulu i Vrbas, tu će se spojiti sa auto-putem E-75, dok će sa istočne strane povezati Srbobran, Bečej, Kikindu i granični prelaz sa Rumunijom kod Nakova.

Od Novog Sada do Sombora moći ćete za oko sat vremena umesto dosadašnjih sat i po, za slično vreme stizaće se i do Kikinde, a severoistok i severozapad Srbije, Sombor i Kikinda, biće razdvojeni putem dugim sat i 15 minuta, umesto dosadašnja dva sata.

Auto-put Novi Sad-Zrenjanin-Beograd

Foto: Gradske info

Gledajući iz perspektive Novog Sada, ovaj auto-put trebalo bi da počne nadomak Kaća, pored Žablja, uz Aradac, Mužlju, Ečku, Stajićevo, Idvor, Kovaćicu, Debeljaču, Sefkerin, Jabuku, Glogonj i Ovču kod Beograda.

U pitanju je deonica od 105 kilometara koja bi Zrenjanin spojila sa Novim Sadom i Beogradom. Od Novog Sada do Zrenjanina stizaće se za 25 minuta, nasuprot 55 minuta koliko vam je trenutno potrebno.

Na početak auto-puta Novi Sad-Zrenjanin-Beograd uključiće se i Fruškogorski koridor.

Foto: Koridori Srbije

Takođe iz perspektive Novog Sada, Fruškogorski koridor biće priključen na auto-put kod Kaća, a odatle će ići petim mostom preko Dunava, nadomak Petrovaradina, pored Sremske Kamenice gde će se uključiti i saobraćajnica sa četvrtog mosta, zatim kroz budući najduži tunel u Srbiji ispod Fruške gore, pa pored Iriga, sve do Rume.

Ovaj put pripada kategoriji brza saobraćajnica, što znači dve trake po smeru, bez zaustavnih traka uz ograničenje 100 kilometara na čas.

Do Rume je trenutno potrebno oko 45 minuta, a uz novi koridor vreme puta skratiće se na 20 minuta.

Od Rume do Šapca gradi se još jedan auto-put

U pitanju je deonica od 21,4 kilometara sa ograničenjem od 130 kilometara i novim mostom preko save dugačkim 1.300 metar. Od Rume do Šapca stizaćete za 10 minuta, dok vam sada treba pola sata.

Od Novog Sada do Šapca stizaćete za otprilike 30 minuta, dok je sada potrebno više od sat vremena.

Od Šapca do Loznice biće takođe brza saobraćajnica
Deonica od 55 kilometara ubrzaće put od Šapca do Loznice sa više od sat vremena, na samo 33 minuta.

Trenutno put od Novog Sada do Loznice traje nešto više od 2 časa, dok će korišćenjem novih trasa trajati tek iznad 60 minuta.

Što se ostatka Srbije i puteva koji nisu povezani sa Novim Sadom tiče, informacije su sledeće:

U izgradnji je auto-put Kuzmin – Sremska Rača
U projektovanju je brza saobraćajnica Obrenovac – Ostružnica
U izgradnji je deo auto-puta od Ostružnice ka Bubanj potoku
U izgradnji je brza saobraćajnica Mala Krsna – Požarevac – Golubac
U izgradnji je brza saobraćajnica Lajkovac – Valjevo
U izgradnji je auto-put Čačak – Pojate
U projektovanju je brza saobraćajnica Požega – Mokra Gora
U projektovanju je auto-put Požega – Brnjica/Sušica
U izgradnji je deo auto-puta Rakovraće – Gorobilje
U izgradnji je auto-put Priština – Končulj/Bujanovac

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.