Još dva meseca do početka pune primene e-faktura u privredi

BEOGRAD – Privrednicima je ostalo još samo dva meseca da se pripreme i prijave na sistem elektronskih faktura (SEF), podsećaju iz NALED-a i navode da će od 1. januara razmena e-faktura biti u potpunosti obavezna i u transakcijama unutar privatnog sektora.

Time će, kažu, proces prelaska na novi moderni način rada, započet u maju ove godine, biti završen.

Šef Jedinice za konkurentnost u NALED-u Marko Danon naveo je da se u SEF-u već registrovalo nešto više od 10.000 korisnika javnih sredstava i oko 173.000 privrednika.

“Očekujemo da će taj broj biti i veći jer i oni koji nisu obveznici PDV-a, poput preduzetnika paušalaca, mogu da se registruju u SEF i biće tretirani kao dobrovoljni korisnici. Svi oni moraju da imaju u vidu da će, ukoliko posluju s javnim sektorom, svakako morati da kroz SEF šalju elektronske fakture da bi naplatili posao”, istakao je Danon.

Prema Danonovim rečima, digitalizacija prometa faktura i računa, posebno plaćenih bezgotovinski, u velikoj meri sužava i prostor za sivu ekonomiju, objavio je NALED u svom biltenu.

Sa uvodenjem eFiskalizacije, kaže, unapređena je transparentnost transakcija u maloprodaji, a sa punom primenom eFaktura, to će biti postignuto i u veleprodaji.

Pored sigurnije i transparentnije naplate potraživanja, eFakture će doneti veliko administrativno rasterećenje, jer će papirne fakture gotovo u potpunosti otići u prošlost.

Iz NALED-a podsećaju da je u sistem e-fakture prvo ušao javni sektor uz obavezu da u međusobnim transakcijama izdaju i primaju elektronske fakture, ali i deo privatnog sektora.

Privrednici koji posluju s javnim sektorom takođe su od 1. maja morali da izdaju fakture kroz SEF, a od 1. jula i da ih primaju, ne samo od subjekata javnog sektora već i od privatnika koji odaberu da im fakture dostave kroz elektronski sistem.

Tako se do počcetka jula u SEF registrovalo više od 46.000 privrednika, naveli su iz NALED-a.

U Ministarstvu finansija polovinom novembra biće organizovana konferencija na kojoj će biti predstavljene novine u sistemu eFaktura i zakonskom okviru planirane za 2023.

Događaj je podržala Nacionalna inicijativa za bezgotovinsko plaćanje – Bolji način, imajući u vidu da su uvodenje eFiskalizacije i eFaktura, kao i dalji razvoj infrastrukture za prihvat bezgotovinskih plaćanja ključni pomaci ka punoj digitalizaciji poslovanja i efikasnosti privrede i javnog sektora.

Sistemi eFiskalizacije i eFaktura obezbediće velike količine podataka tako da će njihovo povezivanje omogućiti resornim institucijama da efikasno nadziru poštovanje zakona, posebno kod privrede koja posluje i sa fakturama i sa fiskalnim računima. Takode, mogućnost data kroz eFiskalizaciju da privrednici obezbede all-in-one uređaje za izdavanje računa i prihvat bezgotovinskih plaćanja dodatno će unaprediti vidljivost finansijskih tokova i dati im šansu da privuku nove mušterije i dalje razvijaju poslovanje.

Nacionalna inicijativa za bezgotovinsko plaćanje je zajednički projekat Deutsće Gesellsćaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH i kompanija Mastercard i Visa, koji se sprovodi pod okriljem develoPPP programa Nemačkog saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ) u saradnji sa NALED-om i Ministarstvom finansija Srbije.

Pročitajte još:

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.