PANČEVO – Treće i poslednje večeri 26. Pančevačkog džez festivala, u nedelju, 5. novembra, u Kulturnom centru Pančeva nastupiće trio izraelskog kontrabasiste Jonatana Avišaja, američki pijanista Džejms Frensis sa svojim trijom, i kvartet gitariste Jovana Milovanovića.
Festivalsko veče će u 20 časova, u Dvorani Kulturnog centra, otvoriti trio izraelskog kontrabasiste Jonatana Avišaja, džez muzičara sa zavidnom internacionalnom karijerom. Prvi put je u Pančevu bio 2017. godine kao član kvarteta trubača Avišaja Kohena, na jednom od najboljih koncerata u novijoj istoriji Pančevačkog džez festivala. Kruna njegove bogate karijere koja traje već par decenija je snimanje albuma za legendardnu izdavačku kuću ECM: 2019. objavljuje najpre izdanje u triju Joys and Solitudes, a odmah potom i album Playing the Room u duu s Avišajem Koenom. U junu ove godine izašao mu je i prvi solo klavirski album Retrouvailles, za produkciju Paradis Improvisé.
U 21:30 u istom prostoru nastupiće pijanista, klavijaturista i kompozitor Džejms Frensis (1995) rođen i odrastao u Hjustonu. S nepunih 28 godina, među velikanima džeza s kojima je već sarađivao i snimao su i Pet Metini, Kris Poter, Stefon Haris, Hoze Džejms i mnogi drugi.. Kao lider je diskografski debitovao na čuvenoj etiketi Blue Note s albumom Flight (2018), predstavljajući autentičnu mešavinu džeza i popularne muzike, kao pravu refleksiju dvostranih muzičkih interesovanja i iskustava. Na istom tragu je tri godine kasnije za istu kuću objavio i sledeće ostvarenje Purest Form, na kome su, među uvaženim gostima, njegovi vršnjaci vibrafonista Džoel Ros, alt saksofonista Imanuel Vilkins i gitarista Majk Moreno, kao i reper Bilal. Prošlogodišnji je laureat u anketi kritičara magazina DownBeat za najveći talenat među klavijaturistima, a ove godine se već našao među prvih deset na „glavnoj listi” istog magazina.
Program u 23h, u Foajeu Kulturnog centra Pančeva, zatvara kvartet gitariste i kompozitora Jovana Milovanovića, čiji je debi album jedno od najprijatnijih iznenađenja džezerske 2022. godine u Srbiji. Milovanović je početkom dvehiljaditih završio džez gitaru i kompoziciju na Berkli koledžu u Bostonu, ali je po povratku u Srbiju potpuno otišao iz muzike i tek odnedavno krenuo češće da svira. Za diskografski debi odabrao je format kvarteta koji čine iskusni muzičari sa srpske scene – Kristijan Mlačak, Milan Nikolić i Aleksandar Cvetković Drama. Milovanović glatko klizi između različitih oblika savremenog mejnstrima: teme su pedantno oblikovane i pamtljive, gruv pokretljiv ali odmeren, gitarski akordi pružaju toplo okruženje za razvoj dopadljivih muzičkih ideja.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.