NOVI SAD – U novoj zgradi Tehničkog pregleda Javnog gradskog saobraćajnog preduzeća svakodnevno se rade redovni pregledi gradskih autobusa, a ekipa “Dnevnika” razgovarala je sa tri radnika – Krstimirom Zobićem, Sašom Ivkovićem i Željkom Nedićem.
Kako je Zobić rekao, u novom objektu sa najsavremenijom opremom, pregledi su rigorozni i poštuje se sve što zakon nalaže.
– Mi smo strogi kako bi građani mogli da se voze bez brige, te iako pojedini autobusi izgledaju staro, tehnički su ispravni – kazao je Zobić. – Svakodnevno sarađujemo sa majstorima koji su zaduženi za popravku i održavanje, svaku neispravnost registrujemo i prosleđujemo im radni nalog, a autobusi se ne vraćaju u saobraćaj dok ne budu popravljeni i ponovo prođu tehnički pregled.
Lane je urađeno 690 tehničkih pregleda – gradski prevoznik raspolaže sa 266 autobusa koji podležu tehničkom pregledu dva puta godišnje, što znači da je 158 autobusa vraćeno zbog neispravnosti. Kao i tokom tehničkog pregleda automobila, objekat je zatvoren pri testiranju autobusa, pa se unutra nalaze samo kontrolori.
– Dnevno pregledamo do deset vozila, a po autobusu nam je potrebno oko 45 minuta, s tim da on mora prvo da se spremi i očisti, kao što bi neko pripremao svoj auto za tehnički – objasnio je Zobić. – Prvo identifikujemo vozilo, potom ga testiramo na valjcima, gde utvrđujemo ispravnost kočnica, a zatim se mere izduvni gasovi, gde smo, takođe, strogi. Ne želimo da zagađujemo grad, autobusi moraju da se srede i poprave da što manje dime, ali, neki nakon šest meseci počnu ponovo da se kvare i dime, pa ih mi ponovo dovodimo u red. Imamo dosta novih vozila koja su uglavnom ispravna i tehnički pregled prolaze iz prvog pokušaja.
Na “razvlakačici”, metalnim pločama koje ljuljaju autobus, iz kanala se proverava pod autobusa i beleže nepravilnosti, a nakon toga sledi i provera unutrašnjosti. Na kraju linije se kontroliše svetlosna signaizacija.
– Naš posao je lep, ali je stresan jer mi garantujemo ispravnost vozila, pa smo i prve osobe koje snose odgovornost ukoliko se dogodi nešto loše – kazao je Saša Ivković. – Upravo zbog bezbednosti putnika i vozača nam se niko ne meša u posao, te sve radimo kako je propisano.
Uloženo 65 miliona dinara
Nova zgrada Tehničkog pregleda u dvorištu firme JGSP “Novi Sad” na Futoškom putu površine je 647 kvadrata, a za nju je izdvojeno 65 miliona dinara.
Objekat starog tehničkog pregleda sagrađen je 1962. godine, a JGSP “Novi Sad” je prvo preduzeće u tadašnjoj Federativnoj Narodnoj Republici Jugoslaviji koje je dobilo 1964. godine rešenje da može obavljati tehnički pregled motornih i priključnih vozila.
Prosečna težina autobusa je 14 tona, a tokom pregleda, na monitorima se prikazuju nepravilnosti, izrađuju se dijagrami i u obzir se uzima svako odstupanje. Na primer, prilikom provere kočnica, važno je da je koeficijent kočenja iznad 50 odsto. Bolji prostor i oprema olakšala je posao radnicima u tehničkom pregledu, pa im je na raspolaganju i aparat za merenje izduvnih gasova koji meri benzinske, dizel i motore na gas, kao i kamera za očitavanje broja motora i detektor za curenje gasa, dok se stari objekat za tehnički pregled sa valjcima koji su u funkciji koristi isključivo kao ispomoć majstorima u proveri ispravnosti kočnica između tehničkih pregleda.
– Uz veliko zalaganje Grada i gradonačelnika Miloša Vučevića, kao i ljudi koji su bili zaduženi za projekat i našeg šefa Mirka Dobrijevića, imamo novu halu koja je topla i klimatizovana, kao i dobru ventilaciju i prostorije za administraciju na spratu – naglasio je Zobić.
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.