SOMBOR – U subotu, 30. novembra, u Srpskoj čitaonici „Laza Kostić“, od 11 časova, biće upriličeno svečano otvaranje izložbe naučnih radova Somboraca.
Cilj organizovanja ove izložbe je popularizacija nauke i naučnog rada, kao i podsticanje mladih da se opredele za nauku kao životni poziv.
Organizatori događaja pozivaju sve zainteresovane da do 15. novembra, pošalju svoje radove za učešće na izložbi.
„Zamišljeno je da budu izložene kopije naučnih radova koji su objavljeni u časopisima i/ili u zbornicima sa konferencija i kongresa, priloženi na sledeći način:
U fascikli/registratoru sa naslovnom stranicom na prednjoj korici koja sadrži osnovne podatke o autoru. Na prvoj stranici unutar fascikle je spisak priloženih radova. Minimalno se stavlja jedan rad, što zavisi od isključive odluke autora, pošto naučna težina doprinosa nekad ne zavisi od broja radova već od doprinosa koji sadrže, a cilj izložbe se postiže i s jednim radom. Preporuka je da se prilaže do 10 radova. Autori mogu, ako to žele, dodati spisak svojih radova koji nisu u sastavu fascikle.
Svaka kopija objavljenog rada mora biti uzeta iz originalnog časopisa odnosno zbornika, sa svim relevantnim bibliografskim podacima, kao i svim stranicama rada. Ako autor želi, može da doda i radni rukopis rada na osnovu čega je rad napisan (ili njegovog dela), kako bi se video proces dolaženja do finalne verzije rada.
Autori radova mogu da, uz svoje radove, izlože do tri svoje publikovane knjige.
Tokom trajanja izložbe, biće organizovana i kraća predavanja (15-20 minuta), posvećena:
Procedurama dolaženja do novih naučnih otkrića (mentalni procesi i praktični koraci) i postupcima njihovih saopštavanja javnosti.
Proceduri patentiranja naučnih otkrića i/ili o proceduri primene naučnih otkrića u razvoju industrijskih proizvoda.
Ličnim zanimljivim iskustvima i događajima u naučnom radu, uključujući međunarodnu saradnju, saradnju i rad sa industrijom i akademijom, lična iskustva, kao i iskustva iz susreta sa raznim kulturama i načinima rada u nauci“, navode iz Srpske čitaonice.