VOJVODINA – U Info-centru Turističke organizacije Vojvodine danas je održana konferencija „Kreativno turističko novinarstvo Vojvodine – turizam i mi“, u organizaciji Udruženja turističkih novinara Vojvodine, uz podršku Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam.
Cilj konferencije je da se na osnovu Strategije razvoja turizma Republike Srbije i Programa razvoja turizma AP Vojvodine ukaže na konkretne mogućnosti koje resorne institucije nude turističkim delatnicima, kako bi se aktivno učestvovalo u poboljšanju kvaliteta turističke ponude i povećanju broja posetilaca.
Pokrajinski sekretar za privredu i turizam dr Nenad Ivanišević istakao je, otvarajući konferenciju, da se bez odgovarajuće medijske podrške i izveštavanja ne može govoriti o razvoju novih, kao ni o potvrdi starih turističkih destinacija.
„Uloga novinara i kreativnog novinarstva veoma je značajna, s obzirom na trendove i na činjenicu da se težište informisanja sa konvencionalnih medija prebacuje na društvene mreže. Do kraja godine ćemo raspisati poseban konkurs za podršku medijima koji izveštavaju u oblasti turizma, kako bismo pomogli i lokalnim samoupravama, te onim destinacijama koje za ovu namenu nemaju dovoljno finansijskih sredstava. Pored današnje konferencije koju smo podržali na konkursu pred kraj prošle godine, uvešćemo posebnu budžetsku liniju koja će imati za cilj podršku medijima koji izveštavaju o turizmu na teritoriji AP Vojvodine“, rekao je Ivanišević.
On je naveo da je prilikom obilaska lokalnih samouprava u Vojvodini uočeno da su mnogo postigle u oblastima privrede, turizma i zapošljavanja.
„Danas govorimo o istorijski niskoj stopi nezaposlenisti na teritoriji AP Vojvodine i istorijski visokoj stopi posećenosti Vojvodine, koja je bolja i od rekordne 2019. godine. Svi zajedno možemo da budemo ponosni na ostvarene rezultate“, dodao je Ivanišević.
Sekretar se osvrnuo i na seoski turizam, pri čemu je istakao i zajedničku promociju javnog poziva Ministarstva turizma i omladine namenjenog podršci ruralnom turizmu u iznosu od 150 miliona dinara, koji je otvoren do 15. aprila i gde svako domaćinstvo, salaši i etno-kuće moći da apliciraju za iznos do 2,9 miliona dinara, odnosno do 90 odsto ukupne investicije u okviru pojedinačnih projekata. Prema njegovim rečima, više od 40 odsto sredstava u prethodnom mandatu u Pokrajinskom sekretarijatu za privredu i turizam bilo je usmereno ka ruralnim sredinama, što je značajan podsticaj ovoj oblasti, pored ulaganja u putnu infrastrukturu.
„Sekretarijat je prvi koji je na Fruškoj gori postavio punjače za električne bicikle, a planiramo u narednom perodu i punjače za električne automobile, jer na taj način najbolje čuvamo životnu sredinu. Još jedna važna deonica jeste železnička pruga do granice sa Mađarskom, Beograd–Subotica. Očekujemo veliki napredak Subotice i okoline kada ta pruga bude završena. Voz ‘Soko’ je sam po sebi turistička atrakcija i njime se u prvih deset meseci prevezlo preko milion putnika“, rekao je Ivanišević. On je dodao da Sekretarijat planira nekoliko novih konkursa u toku 2024. godine, počev od konkursa za podršku mladim preduzetnicima u privredi i turizmu, do konkursa koji po prvi put pruža podršku porodičnim firmama.
Učesnici ovog stručnog skupa su se posvetili temama poput značaja komunikacije između regionalnih i lokalnih samouprava, javnih institucija i privrednih subjekata u turizmu i njihovog direktnog uticaja na kvalitet turističke usluge, i to u okviru dve panel-diskusije.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.