VOJVODINA – Pokrajinski sekretar za privredu i turizam dr Nenad Ivanišević održao je konferenciju za medije povodom učešća Sekretarijata na predstojećem 44. Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu, koji se održava od 23. do 26. februara.
Učesnici konferencije su bili suorganizatori i koizlagači, direktor Garancijskog fonda AP vojvodine Đorđe Raković i sekretar Udruženja vinara i vinogradara „Srem – Fruška gora“ Slobodan Spasovski.
Sekretar Ivanišević je najavio da će na Međunarodnom sajmu turizma Vojvodina biti predstavljena na paviljonu Sekretarijata od preko 200 kvadrata u okviru kampanje pod sloganom „Od klasike do magije“, koji najbolje odslikava njene osobenosti.
On je istakao da će Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam zajedno sa Garancijskim fondom AP Vojvodine nastojati da uspešno predstavi različite sadržaje iz naše pokrajine, a da će pored predstavljanja korisnika oznake „Najbolje iz Vojvodine“, biti promovisane i manifestacije, dok će poseban dan biti posvećen mladima u turizmu i obrazovnom sistemu u ovoj oblasti.
„Pre nepune tri godine počeli smo sa realizacijom kampanje ‘Zajedno’, a sada nastavljamo sa kampanjom ‘Od klasike do magije – a to je Vojvodina’. Reč ′zajedno′ je ključna reč kojom se vodimo prilikom nastupa kako na ovoj, tako i na svim drugim sajamskim manifestacijama. Naš nastup ne bi bio moguć bez saradnje sa Garancijskim fondom AP Vojvodine, a ne bi bio ni toliko sadržajan da tu nisu prijatelji iz Udruženja ′Srem – Fruška gora′. Četiri dana je malo da bi se predstavilo sve što želimo. U četvrtak počinjemo sa otvaranjem Vinske ulice, ali istovremeno na paviljonu Sekretarijata u Hali 1 Beogradskog sajma već prvog dana kreće izlaganje korisnika oznake ‘Najbolje iz Vojvodine’. U petak, u 12 časova, zajedno otvaramo paviljon Sekretarijata, dok će nas u svemu pratiti i mladi u turizmu, jer želimo da što većem broju mladih pomognemo da se opredele za upis u one ustanove koje se bave obrazovanjem kadrova u turizmu. U subotu je dan manifestacija, koje su važan segment turističke ponude AP Vojvodine, počev od ′Egzita′, ’Tour de Fruška’, noćnih bazara, koje generišu bezmalo 300.000 posetilaca manifestacija na teritoriji Pokrajine. Poslednji dan je posvećen ženskom preduzetništvu i starim zanatima“, pojasnio je sekretar Ivanišević, dodavši da je cilj nastupa na ovogodišnjem sajmu svakako besplatno predstavljanje korisnika sredstava Sekretarijata u ovim oblastima.
Govoreći o aktuelnim pokazateljima u oblasti turizma, sekretar Ivanišević je istakao da je 2022. godina bila rekordna, čak i u odnosu na referentnu 2019. godinu. Prema njegovim rečima, ulaganje Sekretarijata u ovu oblast u protekle dve godine od preko 500 miliona dinara dalo je rezultate, te da je ono što karakteriše Vojvodinu kulturni i verski turizam, gastro-turizam i vinska ponuda.
„Upravo je završen i konkurs Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam za turističke poslenike u iznosu od preko 300 miliona dinara, koji će im znatno pomoći da spremno dočekaju ovogodišnju turističku sezonu“, rekao je Ivanišević i dodao da je važno da se vreme boravka gostiju u Vojvodini produžilo, da su za praznike svi smeštajni kapaciteti popunjeni, a da je najviše stranih turista iz zemalja regiona.
„Predstojeći Sajam turizma u Beogradu je još jedna slika dobre saradnje Sekretarijata i Garancijskog fonda APV. Učešće Fonda je zasnovano na promociji naših garantnih linija vezanih za turizam i vinogradarstvo, odnosno za proizvođače vina. Fond ima deset garantnih šema, koje pokrivaju sve linije iz oblasti poljoprivrede i privrede. Prezentovaćemo linije za kupovinu nove opreme, za kupovinu poljoprivrednog zemljišta, izgradnju objekata, skladišta, hladnjača. Vinogradari i oni koji se bave turizmom u Garancijskom fondu imaju ozbiljnog poslovnog partnera koji može da im obezbedi povoljnije uslove na finansijskom tržištu“, istakao je direktor Đorđe Raković, dodavši da korisnici mogu da sa garancijom Fonda kod banaka dobiju nižu kamatnu stopu, duži grejs period i anuitete plaćanja kredita po sopstvenom izboru.
Sekretar Udruženja „Srem – Fruška gora“ Slobodan Spasovski rekao je da Udruženje peti put u saradnji sa Sekretarijatom učestvuje na Sajmu turizma u Beogradu, te da će njihov štand biti u Hali 1a, koja povezuje hale 1 i 2, a osmišljen je da izgleda kao „Vinska ulica“, koja će biti otvorena prvog dana Sajma. Udruženje, koje trenutno broji 109 članova, od kojih je 65 registrovanih vinarija, predstaviće 20 vinarija, kao i dve vinarije koje su nosioci dva prestižna trofeja na sajmu “Wine Vision“. Članovi ovog udruženja upravo se pripremaju za predstojeći londonski „Dekanter“.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.