logo transparend vojvodina uzivo

Istorijski dan za Beograd i Srbiju: Predsednik Vučić na svečanom otvaranju obilaznice oko Beograda

BEOGRAD – Obilaznica oko Beograda, na koju se čekalo više od pet decenija, biće svečano otvorena danas u 19 časova. Svečanoj ceremoniji prisustvuje i predsednik Srbije Aleksandar Vučić.

Predsednik Aleksandar Vučić je u razgovoru sa saradnicima istakao da je potrebno da se ubrza rad na završetku tunela, a potom se obratio ambasadorki NR Kine Čen Bo.

– Ekselencijo, nemamo problema sa sredstvima, samo da ubrzamo radove – rekao je on.

On je istakao da će prvi automobili proći u devet časova ujutru, i da će ona građani moći da obiđu celu trasu.

– Videćete kada krenemo ka Bubanj Potoku. Divno izgleda, zaista divno. Biće problema oko eksproprijacije, kada krenemo ka Boleču i Vinči. Kod Čačka plaćaju porez na imovinu na poljoprivredno zemljište, a kada dođe do eksproprijacije traže kao za građevinsko – rekao je predsednik.

Vučić ističe da svi gledaju kako da od države uzmu maksimalno, i da ima mnogo razumnih ljudi, ali i onih koji samo gledaju kako i šta da uzmu od države.

– To je problem i sa kamenolomima, svi hoće puteve i pruge, a niko kamenolom. Samo da se kamen uzme na nekom drugom mestu – kaže on.

Predsednik kaže da deonica C do Pančeva čeka skupljanje sredstava.

– Sutra najavljujemo, srpske kompanije udružene u veliki konzorcijum, radiće obilaznicu oko Kragujevca. Sutra se potpisuje ugovor, to je velika vest za Šumadiju i Srbiju. Sve je spremno – rekao je Vučić.

To su velike stvari i ogromna ulaganja, dodaje on, i ističe da mora da se radi i „smajli“ obilaznica.

– Time smo uz Beograd-Zrenjanin i Zrenjanin-Novi Sad kompletirali projekte u Vojvodini. Karađorđem se do Bora od Beograda stiže za sat vremena lagane vožnje. Sve se promenilo u Srbiji, sve je drugačije. Onda je lakše i za investitore, pa možemo više da ulažemo u zdravstvo, u socijalne programe – dodaje predsednik.

Put Ruma-Šamac biće gotov do kraja septembra, otkrio je Vučić, i rekao je da će do Šapca trebati 45 minuta vožnje.

O blokadama auto-puteva, kaže da savetuje političke protivnike da to ne rade, jer time sebi štete.

– Kažu Srbiji će oduzeti toliko i toliko para, a to Vučić ne može da podnese. Mislim da to sve govori. To je loše za zemlju, ali i za njih. Niko od građana to ne podržava. Morate da se bavite politikom, da ponudite nešto ljudima, a ne kako da pravite štetu svojoj zemlji i izazivate incidente. To je veoma loša politika, ako je uopšte politika. Svako ima svoj izbor – ističe predsednik.

On dodaje da je kao predsednik navikao da trpi laži i uvrede.

– Njihov rezultat je da zaustave Srbiju na dva ili tri sata, a moj je da smo izgradili nešto zbog čega će Srbija ići brže. Zbog čega ćemo imati veće plate i penzije, da pomognemo roditeljima, da pomognemo zapošljavanje, za to živite i borite se. Ovo su divni dani – ističe Vučić, i dodaje da ovakve projekte niko ne može da izbriše.

Kaže da je postojalo veliko protivljenje Beogradu na vodi, a sada se mnogi od protivnika raduju tom projektu.

– To su dobre stvari. Samo ne razumem to, nikada to niko nije radio u Srbiji. Oni kažu radio je Đinđić. On je blokirao Brankov most, ali nikada međunarodne puteve. To je izraz očaja, neznanja, kao i napad na privatnu imovinu. To je izraz bahatosti prema sopstvenim građanima – istakao je predsednik.

On dodaje da veliki broj ljudi, koji živi u Resniku, Rakovici, Belom Potoku, Pinosavi, imati mnogo bliži izlaz završetkom ove obilaznice.

– Cena kvadrata sada ovde dramatično raste. Moj otac je devedesetih za pet hiljada maraka kupili, sada Bog zna koliko vredi. Ja i brat se smejali, mislili smo ko će ići u Jajince. A sada najviše volim da odem tamo – rekao je Vučić.

Predsednik je rekao da je država htela da uloži pet milijardi, da Srbija izgleda kao Švajcarska, ali da jednostavno nismo imali dovoljno razvijena preduzeća.

Podaci o obilaznici

Obilaznica je projektovana i odobrena davne 1972, u vreme Josipa Broza Tita, a gradnja je počela 1991, u vreme Slobodana Miloševića. „Predviđen je rok od pet godina da se obilaznica završi“, obećao je tada Milošević.

Nije se, međutim, tih ratnih devedesetih daleko odmaklo. Ali i posle 2000. nastavljeno je u sporom ritmu. Naime, do septembra 2008. gradilo se, u proseku, tek kilometar godišnje. Takvim tempom, obilaznicom od Batajnice do Bubanj potoka bilo bi moguće doći tek 2031.

Međutim, baš danas, na Vidovdan, otvara se poslednja deonica obilaznice, Sektor 6, od tunela Straževica do petlje Bubanj potok, čime je kompletiran Koridor 10. U prisustvu predsednika Aleksandra Vučića, na čije je insistiranje posao ubrzan da bi bio okončan višedecenijski san graditelja. Od danas vozači će od Batajnice do Bubanj potoka stizati za samo 23 minuta.

Iako su prethodne vlasti tvrdile da im je to jedan od najbitnijih projekata, radovi su se odugovlačili, a počelo je i licitiranje s rokom.

A onda je predsednik Aleksandar Vučić uzeo stvar u svoje ruke i 2018. prisustvovao otvaranju radova od Ostružničkog mosta. Za samo pet godina urađena je duža trasa nego za prethodnih 27.

Ovo nije kraj. Planira se i izgradnja nastavka obilaznice, tzv. sektora C, od Bubanj potoka do Vinče i Pančeva, uključujući i novi most preko Dunava, čime će cela obilaznica biti duga oko 69 kilometara. Radovi bi trebalo da počnu tokom sledeće godine, budući da se očekuje da projekti budu završeni na proleće. Prvo će se, kako je najavljeno, raditi tuneli, pa most, a onda auto-put između.

Šest traka
47,4 km dužina

3,75 m širina svake od četiri saobraćajne trake

3 m širina obe zaustavne trake

4 m razdelna traka

Najduži tuneli
665 m Lipak

699 m Železnik

772 m Straževica

360 m Beli potok

Najduži mostovi
1.965 m Most preko Save

408 m Sveta Petka

406 m Železnička reka

571 m Kijevski potok

597 m Topčiderska dolina

430 m Most preko železničke pruge

Pročitajte još:

 Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.