Kada su napolju niske temperature, verovatno ne želite da izlazite i točite gorivo već ostajete u automobilu sa uključenim motorom. Da li ovo može da šteti vašem vozilu?
Kratak i jasan odgovor je: Može, i zato je najbolje da ne točite gorivo dok motor automobila radi.
Mada postoji minimalna verovatnoća za požar, ostavljanje motora
Najsigurnije je da ugasite motor automobila kako biste izbegli i najmanju mogućnost požara, statički elektricitet ili paljenje lampice na kontrolnoj ploči. Rizik od požara je da se zapale isparenja, a ne tečnost, što bi moglo dovesti do eksplozije.
Drugo pitanje je da li se može pri takvoj praksi oštetiti motor? Opasnost od izazivanja požara veća je od moguće štete na vozilu, ali samo zato što ne oštećuje vozilo, ne znači da neće uzrokovati probleme.
Iako to nije nužno loše za vaš automobil, moglo bi da upali dosadnu lampicu za proveru motora („check engine“) jer su automobili napravljeni tako da otkriju i najmanje propuštanje benzinskih isparenja iz rezervoara goriva, vodova za gorivo i motora.
To se može dogoditi kada umetnete mlaznicu da biste napunili auto gorivom prilikom otvaranja otvora goriva što omogućava isparavanje benzina. Računar u vozilu detektuje ispuštanje pare i uključuje lampicu „check engine“.
Osim isključivanja motora vozila, postoje i druge bezbednosne koje možete da preduzmete tokom točenja goriva. Nikada ne pušite, jasno je i zašto, i nikad ne telefonirajte jer i takva praksa teoretski može da stvori statički elektricitet.
u radu povećava mogućnost paljenja gasnih isparenja ako dođu u dodir sa statičkim elektricitetom.