Preporuka je da se u sklopu redovnih pregleda i servisa obavi i auto-dijagnostika uređajem kako bi se na vreme uradila analiza.
Šta možete očekivati kao vlasnici novijih benzinaca i dizelaša? Uglavnom – bezbrižno putovanje do cilja. Ali ponekad i nije tako.
Iako su to retki slučajevi, događaju se i to treba znati, posebno ako krećete na duži put.
HAK-ova služba Pomoći na putu ima deceniju iskustva, uz kontinuirane edukacije i obnovu flote vozila i alata za popravku, a to ih čini relevantnim da odgovore na mnogo pitanja.
Šta su specifični kvarovi za dizelaše?
– Kod dizelaša, kod motora s euro 5 i 6 normom izduvnh gasova, često će se događati problemi s filterom izduvnih gasova AGR ili EGR, kao i s adblue rezervoarom, s rastvorom ureje. Jedno i drugo utiče na gubitak pogona, a reč je o delovima koji obrađuju izduvne gasove.
Kod novih generacija dizel brizgaljki nema pravila, nekad prestanu da rade i na 60.000 km, a kod istog modela vozila naprave 300.000 km bez problema. Veliki problem kod ove grupe delova je da ih često nema na lageru i skupi su.
Šta je s benzincima?
– Kod benzinaca često će nas na putu ostaviti bobina – tada ostajemo bez potrebne varnice na svećicama, a gubitkom rada cilindra nema dalje vožnje na siguran način.
Vozila na benzin, a pogotovo ako su kombinovana s LPG pogonskim gorivom, često mogu imati neispravnost benzinske pumpe u rezervoaru, kao i kod motora s direktnim ubrizgavanjem koji koriste pumpe pod visokim pritiskom za ubrizgavanje goriva. Benzin ne deluje kao dizelaš sa efektom podmazivanja.
Takođe, noviji trocilindarski benzinski motori često boluju od nekog od problema na distribuciji s lancem. Uvek je prenos između bregaste osovine i kolenastog vratila teže uravnotežiti s tri cilindra, pa neki materijali u tom prenosu pre dožive određeni zamor ili ubrzanije trošenje do često neželjenog nivoa njihovog pucanja i potpunog otkazivanja.
Ima li leka ili se sve te greške javljaju (nažalost vozača i putnika) s velikom praksom na putovanjima?
– U ovim ili sličnim problemima kod dizelaša i benzinaca često auto-dijagnostika može beležiti određenu kodnu grešku, koja neće još uključivati lampicu neispravnosti motora, ali će na servisu biti vidljivo da kompjuter već beleži da ti delovi granično funkcionišu. Očitane greške s dijagnostičkim uređajem će pomoći serviseru da na vreme upozori vozača da bi skoro moglo doći do situacije otkazivanja nekog ključnog dela. Preporuka je da se u sklopu redovnih pregleda i servisa obavi i autodijagnostika s dijagnostičkim uređajem kako bi se na vreme odradila analiza, odnosno kako biste znali da je neki ključni deo u lošijem stanju i kako bi se on na vreme mogao popraviti.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.