Izveštaji su istiniti – Intel menja svoju liniju CPU-a za široku potrošnju lansiranjem novih procesora Core i Core Ultra, počevši predstojeće Meteor Lake verzije. Nestaje poznato “i” iz prethodne generacije Core i3, i5, i7 i i9; sada će biti poznati kao Intel Core ili Intel Core Ultra 3/5/7/9.
Intelov rebrend ne predstavlja iznenađenje. Neko je uočio Core Ultra 5 u Ashes of the Singularity benčmark bazi podataka u maju, istog meseca kada je Core Ultra 7 CPU pronađen u Puget Bench Lightroom benčmarku. Sada je čak i Intel potvrdio da će promeniti brend kada Meteor Lake stigne.
Intel ovu reviziju naziva najznačajnijom za kompaniju u poslednjih nekoliko godina. Izgleda da je Meteor Lake – prvi Intelov čip koji koristi “multi-tile” umesto monolitnog dizajna i proizveden je na novom Intel 4 procesnom nodu – odabran kao početna tačka jer, kako navodi kompanija, 14-generacija CPU-a predstavlja tačku infleksije za dizajn, proizvodnju i arhitekturu.
Počevši od lansiranja Meteor Lakea kasnije ove godine, postojaće dve Intel CPU podgrupe: glavni Intel Core 3, Core 5 i Core 7 čipovi; i “premijum” procesori, verojatno modeli više klase, koji će se zvati Core Ultra 5, Core Ultra 7 i Core Ultra 9.
Izveštaje da će Intel odustati od “i” dela brendiranja procesora, koji postoji od objave Nehalem mikroarhitekture u novembru 2008. godine, nisu svi pozdravili. Mnogi ljudi kada govore o Intelovim čipovima nazivaju ih “i5” ili “i7” zbog jasnoće. Možda će biti potrebno neko vreme da se naviknete da ih nazivate Core ili Core Ultra i ne koristiti slovo i.
Druga velika promena je Intelova podela procesora na mejnstrim i premijum grupe. Svrha rebrendiranja je dase pojednostavi ponuda kompanije, pa je verovatno razlog uvođenja sufiksa “Ultra” olakšavanje stvari za one ljude koji se ne razumeju u tehnologiju.
Team Blue je također naglasio da njegove Intel Arc grafičke karte mogu da se upare sa Core i Core Ultra procesorima. Nedavni izveštaj o stanju u industriji grafičkih karata pokazalo je da iako je Nvidia daleko dominantnija sila, Intel je ipak stekao 4% učešća na tržištu.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.