Infrastruktura železnice Srbije: Radimo da saobraćaj i na vrućinama bude bezbedan

BEOGRAD – Infrastruktura železnice Srbije preduzela je veliki broj aktivnosti kako bi se u uslovima ekstremno visokih temperatura i mogućih tzv. sunčanih krivina omogućilo redovno i bezbedno odvijanje železničkog saobraćaja, saopštila je Infrastruktura železnice Srbije.

Pravovremeno su definisane sve procedure i naredbe, a organizacija rada na terenu prilagođena je aktuelnim vremenskim prilikama, navodi se u saopštenju i dodaje da u danima kao što su ovi, kada je spoljašnja temperatura blizu 40 stepeni, temperatura železničkih šina dostiže i do 60 stepeni, pa i više.

Na temperaturu šine utiče i okruženje kroz koje pruga prolazi, pa ona nije ista ukoliko je reč o gradskom području, ravnici ili šumovitim delovima Srbije a kada temperatura šina dostigne 60 ili više stepeni, postoji opasnost od pojave koja se naziva „sunčana krivina“, odnosno da usled ekstremno visokih temperatura dođe do deformacija železničke infrastrukture. Infrastruktura železnica Srbije realizuje niz preventivnih mera, kako bi se u takvim situacijama sačuvala bezbednost i nesmetano odvijanje železničkog saobraćaja, pa je učestalija kontrola stanja pruge mernim kolima i drezinama, a izvršno osoblje, posebno rukovodioci na terenu, pored svojih redovnih zadataka imaju obavezu i da obilaze svoje deonice i proveravaju stanje železničke infrastrukture.

Iz Infrastrkture železnice Srbije navode da je jedno od najtežih radnih mesta na železnici, posebno tokom leta posao – ophodara pruge. Reč je o železničarima koji uprkos visokim temperaturama svakodnevno izuzetno odgovorno i posvećeno obavljaju svoje radne zadatke a njihov posao je da pešice obilaze prugu i detaljno pregledaju celu trasu, kako bi utvrdili njenu ispravnost i bezbednost. Ophodari pruge svakodnevno prepešače i po 15 do 20 km duž pruge, kako bi prekontrolisali stanje železničke infrastrukture.

Pored toga, tokom leta se preventivano može smanjivati i brzina vozova, na pojedinim deonicama za koje se na osnovu iskustava iz prethodnih godina zna da mogu da se pojave „sunčane krivine“. Istovremeno, stručni timovi Infrastrukture železnica Srbije pripremljeni su i osposobljeni da i pored ekstremno visokih temperatura tokom leta brzo reaguju i u kratkom roku popravljaju prugu ukoliko dođe do pojave „sunčanih krivina“, kako bi se saobraćaj na tim deonicama što pre ponovo uspostavio.

U takvim situacijama, Infrastruktura železnica Srbije će, kako se navodi, organizovati radove na koloseku i kontaktnoj mreži sa ciljem otklanjanja posledica eventualnih smetnji prouzrokovanih ekstremno visokim temperaturama. Dodaje se da je rad na srpskim prugama organizovan tako da se po prijemu informacija od nadležnih službi o teškoćama na pojedinim pružnim pravcima u najkraćem roku organizuje sanacija železničke infrastrukture i time omogući bezbedno i redovno odvijanje železničkog saobraćaja.

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još: