Imamura: Japan podržava dijalog Beograda i Prištine, uz posredovanje EU

SRBIJA – Ambasador Japana u Srbiji Akira Imamura rekao je da Tokio podržava reforme usmerene ka integraciji Srbije u Evropsku uniju i dijalog Beograda i Prištine, uz posredovanje EU.

„Inicijativa za saradnju Japana sa zapadnim Balkanom oslanja se na dva stuba. Jedan je podrška reformama usmerenim ka integraciji u Evropsku uniju, dok se drugi odnosi na unapređenje regionalne saradnje na zapadnom Balkanu. Evropska unija je strateški partner Japana i

Japan se nada da će se zemlje zapadnog Balkana stabilno razvijati kao članice Evrope“, rekao je Imamura za Politiku.

Ambasador Imamura je, prilikom predaje akreditiva predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću 25. jula, rekao da Tokio nastavlja sa ovom inicijativom, koju je pokrenuo nekadašnji premijer Japana Šinzo Abe tokom posete Beogradu 2018. godine.

Kako podseća beogradski list, Japan jeste priznao Kosovo, ali je bio uzdržan prilikom glasanja o prijemu Kosova u Unesko 2015. godine, na čemu je zvanični Beograd veoma zahvalan.Ž

„Japan podržava dijalog Beograda i Prištine uz posredovanje EU i pomno prati situaciju na severu Kosova. U vezi sa majskim incidentima izrazili smo ozbiljnu zabrinutost zbog eskalacije tamošnjih tenzija i pozvali na hitne akcije obe strane u cilju deeskalacije. Snažno smo apelovali na obe strane da se ponovo obavežu da se uključe u pomenuti dijalog i da ekspeditivno i u dobroj nameri sprovedu svoje obaveze iz

Sporazuma na putu normalizacije i Aneksa o implementaciji postignutih u februaru, odnosno martu“, naveo je japanski ambasador.
Imamura očekuje da će se obim trgovinske razmene Srbije i Japana u budućnosti uvećati u oba smera, jer dve opšte trgovinske kompanije (Mitsubishi Corporation i Itoću) aktivno posluju u Srbiji.

Kako je podsetio, one trguju širokim spektrom proizvoda, od poljoprivrednih do hemijskih.

„Trgovinu je moguće posmatrati iz malo šire perspektive. Na primer, japanske kompanije koje su investirale u Srbiju doprinose povećanju srpskog izvoza, jer svoje proizvode izvoze na evropsko tržište. Sa druge strane, japanske kompanije proizvode širom sveta i njihovi proizvodi uvoze se u Srbiju iz drugih zemalja. Ako uključimo i ove proizvode japanskog brenda, vrednost trgovine će biti mnogo veća“, istakao je Imamura.

Komentarišući situaciju u oblasti turizma, ambasador je ocenio da udaljenost dve zemlje od 9.000 kilometara nije prepreka.
„Broj Japanaca koji su posetili Srbiju 2019. godine bio je skoro duplo veći od broja Srba koji su posetili Japan. Ipak, taj broj je i dalje mali.

Potrebno je da Srbija još bolje promoviše svoje čari. Osaka, Kansai Ekspo 2025. godine, kao i specijalizovana izložba Ekspo koja će se održati dve godine kasnije u Beogradu, biće značajne prilike za tu svrhu. Regionalni pristup bi takođe bio efikasan. Japanci vole da tokom putovanja posete više zemalja odjednom. Takođe, voleo bih da više Srba posećuje Japan“, zaključio je Imamura.

Pročitajte još:

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.