Švedska kompanija Ikea pokreće novu platformu za kupoprodaju polovnog nameštaja između korisnika kako bi konkurisla platformama poput eBaya, Craigslista i Gumtreea.
Ikea Preowned će biti testirana u Madridu i Oslu do kraja godine, sa idejom da se ova platforma globalno proširi, prema navodima Ingka grupe, glavnog operatera Ikea prodavnica.
„Ovo je dugo bila naša želja. Ikea je sada u poziciji da može raditi naprednije i zanimljivije stvari. Postoji neverovatno poverenje u kompaniju koja se digitalno razvija“, rekao je izvršni direktor Ingka grupe Jesper Brodin, prenosi Financial Times.
Nova platforma deo je transformacije koju Ikea prolazi poslednjih godina, prelazeći iz koncepta velikih prodavnica na periferiji, gde kupci sami preuzimaju i sastavljaju nameštaj, u kompaniju koja nudi online prodaju, prodavnice u gradskim centrima i usluge poput montaže.
Ikea već neko vreme otkupljuje polovan nameštaj od kupaca i preprodaje ga u svojim prodavnicama, ali nova platforma je ambicioznija, jer treba da razvije tržište polovnog nameštaja gde kupci direktno prodaju jedni drugima, oblast u kojoj Brodin procenjuje da Ikea ima veći tržišni udeo nego u prodaji novog nameštaja.
Kupci će sami da unose informacije o svom proizvodu, sopstvene slike i cenu, dok Ikea koristi svoju bazu podataka sa veštačkom inteligencijom da dodaje promotivne fotografije i mere. Kupac preuzima nameštaj direktno od prodavca, koji ima opciju da dobije novac ili Ikea vaučer sa 15 odsto bonusa.
Ikea je ranije testirala prodaju svog novog nameštaja na platformama trećih strana kao što je Tmall u sastavu Alibabe u Kini, ali platforma Preowned predstavlja prvi ulazak u tržište polovnih proizvoda. Takođe se uklapa u želju kompanije da do 2030. godine postane „cirkularna i klimatski pozitivna“.
Pročitajte još: