San gotovo svakog ljubitelja automobila je da jednom vozi Ferari
Ferari nikada više neće prodati novi auto onima koju su se ogrešili o njihov nepisani kodeks.U nastavku otkrivamo koje poznate ličnosti imaju zabranu kupovine Ferarija.
Ferari je sinonim za skupo, lepo, ekskluzivno, snagu i brzinu… San gotovo svakog ljubitelja automobila je da jednom vozi Ferari. U Ferariju sa prodajom nemaju problema – naprotiv: briljiraju kao nikad srušivši vlastiti prodajni rekord iz 2021. godine i ostvarivši godišnju dobit od 833 miliona evra i ujedno su i marka koja najviše na svetu zarađuje po prodatom automobilu, navodi Jutarnji list.
Lamborgini, pak, s druge strane, prodaje previše i svima koji imaju novac, što nije put kojim Ferari, i dalje istinska italijanska marka sportskih automobila, želi da ide.Kad su stvari tako postavljene, svi žele da bude deo tog ekskluzivnog kluba kako bi i njihova “vrednost u društvu porasla”.
Međutim, poznata je stvar da retko koji proizvođač ima toliko stroge zahteve i provere kada je u pitanju odabir klijenata kao što to ima Ferari.
Italijanska kompanija pomno bira ko će se naći za upravljačem njihovih modela, a to se posebno odnosi na VIP liste na kojima se nalaze klijenti predodređeni za posebne limitirane serije.
Zaista postoji opsežna kontrola kad želite da kupite novi ekskluzivni Ferari i to nije tajna, kao ni da postoje nepisana pravila kojih se treba držati kako biste došli “u milost” ljudi iz Maranela da uopšte dospete na tu listu.
Najvažnije i pravilo broj 1 jeste da ne smete da prodate Ferari u prvoj godini vlasništva, a ako se odlučite na prodaju, o tome morate da obavestite kompaniju. Isto tako, u Maranelu smatraju da nije poželjno modifikovati automobil, menjati znak ili ga oblepljivati u folije. A to je tek početak u “pravilniku”.
Pritom, broj miliona na računu uopšte nije presudan (dakako, potreban je, ali ne garantuje ulazak u odabrano društvo) i čak se može često čuti kao “Ferari bira vas, a ne vi Ferrari”.
Svedoči tome i bizaran primer preduzetnika Davida Lija koji je zbog jedne nesmotrene izjave dobio odbijenicu, ali nakon pet godina ipak je dočekao isporuku LaFerrarija Aperte.
S druge strane neki su kupci u Maranelu uvek rado viđeni gosti za koje Ferari odmah rezerviše modele u proizvodnji i stavlja ih na listu za svoje nove najekskluzivnije male serije. Jedan od njih je fudbaler AC Milana Zlatan Ibrahimović koji uvek kupuje novi najbolji model i ne prodaje ih brzo, već ih vozi, što u Ferariju i te kako cene.
Međutim, s druge strane postoje i brojne bogate poznate osobe koje ljudi iz Ferarija jednostavno ne smatraju dobrodošlim u bilo kom svom salonu.
Jer, uprkos onome što mnogi veruju, da je za kupovinu određenih stvari dovoljan novac i status, ljude u Ferariju to uopšte ne zanima, a tokom godina mnogo je slavnih i poznatih izgubilo pravo na kupovinu Ferarija, bez obzira koliko su bogati.
Ovo je lista poznatih osoba kojima je doživotno zabranjeno ponovo da kupuju Ferari.
1. Kris Haris
Prvi na listi poznatih osoba kojima je zabranjen ulaz u kuću Ferari je voditelj auto-emisije Top Gear i automobilski influenser Kris Haris, koji je jednom prilikom izjavio da su primerci Ferarija za novinarske vožnje bolje optimizovani od onih koje prodaju, što nikako nije prijalo ljudima u Maranelu.
2. 50 Cent
Sledeći na njihovoj crnoj listi je američki reper 50 Cent koji je u nekim postovima na Instagramu ocrnio jedan od svojih Ferarija, što je prema mišljenju ljudima iz kompanije bilo potpuno bez osnova, jer je bilo reči o nedostatku održavanja. Video-zapisi u kojima “čisti” svoj Ferari skupim šampanjcem bili su za njih posebno degutantni za osobu kojoj su prodali novi automobil.
3. Džastin Biber
Treći na listi je pevač Džastin Biber poznat po svojim skandalima, a i danas se prepričava kako je pre nekoliko godina pijan vozio svoj Ferari 458, pa potom zaboravio gde ga je parkirao te ga je tražio dve nedelje po parkinzima i garažama hotela i klubova. Tome pridodaju višestruke modifikacije koje je napravio na svojim Ferarijima koje marka smatra vulgarnim zbog svog imidža luksuznog brenda.
4. Nikolas Kejdž
Teško je zamisliti da jedan od velikih holivudskih glumaca italijanskih korena poput Nikolasa Kejdža može da ima problem sa ljudima iz Ferarija, međutim u delikatnu situaciju dovele su ga finansije. Morao je da proda svoj Ferari Enco kako bi isplatio dugove, ali ono što je stvarno zasmetalo marki je to što je to učinio za cenu nižu od njene izvorne vrednosti, jer cene Encu samo rastu.
5. Filip Plejn
Švajcarski dizajner je takođe nepoželjan, a Ferari ga je tužio, pa je izgubio pravnu bitku i italijanskom proizvođaču morao da plati odštetu od 300.000 evra. Razlog: tužen je zbog postova na društvenim mrežama jer je prema Ferariju objavljivanjem fotografija svoje modne kolekcije nezakonito “prisvojio” brend Ferarija koji stoji uz njegov zaštitni znak, a sve radi promocije vlastite marke i proizvoda.
6. Tajga
Tajga ne sme više da uđe u salon Ferarija zbog toga što je 2012. godine iznajmio Ferari 458 Spajder, ali kada ga je vratio, nije imao novac za iznajmljivanje. Ferari ga je zbog toga stavio na crnu listu.
7. Dedmaus
Muzičar i producent elektronske muzike Deadmau5 je na svoj Ferari 458 Spider stavio prilagođeni omot Nyan Cata iz igrice, prilagođene oznake i prostirke i preimenovao ga u Purari, a zatim ga je vozio na brojna auto događanja.Ferari je poznat po tome da ne dopušta velike promene na svojim automobilima, pa to nisu odobrili. Poslali su protestno pismo te je Deadmau5 prodao auto takav kakav je bio sa mačkom Nyanom na njemu. Ferari ga je brzo stavio na listu nepoželjnih kupaca.
8. Flojd Mejveder Džunior
Bivšem američkom bokseru Ferari više nikad neće prodati novi model zbog nemogućnosti da zadrži svoje automobile duže od nekoliko meseci (a trebalo je da ih vozi najmanje godinu dana) i zato što ih je kupovao samo za pokazivanje i tako štetio ugledu brenda jer nije mario za cenu kod ponovne prodaje. Uz sve ovo, kada je shvatio da ih ima previše, poklanjao ih je poznanicima. Isto tako, personalizacije koje je izveo na nekima od njih prema Ferariju su bez ukusa i stila.
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.