Ne utiče nestašica čipova samo na računare, mobilne telefone i konzole, već i na automobilsku industriju, jer automobili koriste sve više i više naprednih tehnologija za koje su neophodni čipovi
Iako su optimistična predviđanja nagovešćivala kako bi situacija sa čipovima na globalnom nivou mogla da se stabilizuje i kako bi se proizvodnja automobila vratila na nivo pre pandemije 2020. godine, izgleda da ćemo na to morati da sačekamo duže nego što smo mislili.
Kako prenosi portal AutoEvolution, mogli bismo da očekujemo privremenu nestašicu čipova tokom poslednjih meseci tekuće godine, ali sve će to biti kratkog maha jer ćemo se ponovo vratiti u čeljusti krize tokom rane 2023. godine. Jednostavno ne vidi se nikakav dugoročni boljitak u ovom segmentu i trenutno zbivanja na globalnom planu nikako ne dozvoljavaju ovom segmentu da se u potpunosti oporavi.
Bosch je jedna od kompanija koja je još uvek veoma oprezna po pitanju trenutnog stanja svetskog tržišta čipova i koja upozorava na činjenicu kako se kriza neće skoro završiti.
Prilikom događaja Bosch Tech Day 2022 održanog 13. jula tekuće godine Stefan Hartung, predsedavajući izvršnog odbora ove kompanije, objasnio je kako niko ne očekuje da će nestašica čipova prestati preko noći i da će to nastaviti da bude problem i tokom sledeće godine, što znači da se proizvođači automobila još uvek neće vratiti na nivo od pre 2020. godine.
Ova kompanija jedan je od glavnih snabdevača unutar auto industrije za sisteme poput ABS, ESP, iBooster, IPB, zvučnih sistema, svećica, navigacije, senzora kiseonika, pozicionih senzora, pumpi za gorivo, baterija, kao i mnogo toga drugog.
Štaviše, kompanija Bosch najveći je snabdevač tehnologija neophodnih u automobilskoj industriji na svetu, a čak 60% operacija ove kompanije posvećeno je upravo tom segmentu.
Nije ni čudo što njihov interni slogan glasi “No car without Bosch”, tj. Nijedan automobil bez Bosch-a.
A u srži većine komponenti koje proizvodi Bosch nalaze se upravo čipovi, pa tako izjava jednog od zvaničnika ove kompanije nosi ogromnu težinu. Otuda i naslov da ćemo još malo čekati da se proizvodnja novih automobila vrati na staro stanje. Prema njegovim rečima, nema nade da će se tržište oporaviti pre 2024. godine.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.