NOVI SAD – Predstava Hamlet evidencija zločina jedne monarhije odigraće se u ponedeljak, 4. jula u 20.00h u Srpskom narodnom pozorištu, Novi Sad na sceni „Pera Dobrinović“
Poznata je činjenica da se ubica uvek vraća na mesto zločina. Ako on je, onaj koji mislim da je, onda se ubica neće vratiti na mesto zločina, jednostavno zato što ubica „je“ mesto zločina. Ubica je sustav. Zlo je odnos prema drugome. Zlo je odabrati zlo.
Dan ubistava u istoriji o Hamletu (1974.) dramska je adaptacija Bernarda-Marie Koltèsa (1948.–1989.), na kojoj se temelji naša predstava, a sublimira događaje iz Hamleta u jedan jedini dan i na samo četiri lica, za koja se čini, da zatvoreni u posmrtnom bunkeru uprizoruju uvek jednu te istu dramu.
Savremena čitanja Shakespearea uticala su na Koltèsovu adaptaciju, a mi smo po istom principu nastavili. Zadržali smo Koltèsovu osnovnu strukturu, gotovo sve prilagodbe monologa i dijaloga, ostale su verne njegovoj dramaturgiji, ali smo u isto vreme osećali da njegov zaplet moramo dovesti do krajnjih posledica baš zbog njegove radikalnosti, domisliti je do kraja.
Osnovna teza koju preispitujemo je: što bi se dogodilo kad Hamlet ne bi kapitulirao i kad bi ostao veran svojoj sumnji u smisao krvave osvete kao sredstva uspona do vlasti. Hamlet, koji ostaje veran nenasilju. Hamlet koji se odupre „velikom mehanizmu“ istorije feudalnog klanja, pa kao pravi tragični junak odluči da odustane i emigrira. I što bi se dogodilo ako se Ofelija odupre i ne bude samo bespomoćna žrtva? Što ako je njezino samoubistvo barem čin otpora? U skladu sa savremenom feminističkom interpretacijom u našoj su verziji ženske uloge jednakovredne mušk
“Uvek i svugde na zemaljskom prizorištu ista drama, isti dekor. Na istoj, ograničenoj sceni bučno čovečanstvo, zaluđeno svojom veličinom, vjerujući da ono jest svemir, živeći u svom zatvoru kao da je neizmeran prostor, samo da bi uskoro potonulo sa zemaljskom kuglom, koja je, s najvećim prezirom, nosila teret njegove gordosti. Ista monotonija, ista nepokretnost na tuđim zvezdama. Svemir se neprestano ponavlja i vrpolji se u mestu. Večnost beskonačno i neometano izvodi jednu te istu predstavu.”
Kazalište Marina Držića (Dubrovnik, Hrvatska)
T.H. Pandur i L. Pandur prema B.M. Koltèsu i W. Shakesperaeu
Režija, adaptacija teksta – Livija Pandur
Dramaturgija i adaptacija teksta – Tibor Hrs Pandur
Scenografija i kostimi – Livija Pandur, Irena Kraljić
Autor muzike i dizajn zvuka – Žarko Dragojević
Dizajn svetla – Vesna Kolarec
Dizajn video projekcija – Miran Brautović
Saradnica za pevanje – Ines Tričković
Inspicijentica – Anita Bubalo
Igraju:
Hamlet – Nikša Arčanin
Ofelija – Marija Šegvić
Gertruda- Mirej Stanić
Klaudije – Zdeslav Čotić
Trajanje: 100 min.
Predstava koja sluti početak Trećeg svetskog rata i ima prikaz nuklearne eksplozije.
Tomislav Čadež, Jutarnji list 28.02.2022.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.