SRBIJA – Republička direkcija za imovinu raspisala je javni poziv za usluge prostornog planiranja za Izmenu i dopunu prostornog plana područja infrastrukturnog koridora autoputa e75 Subotica-Beograd (Batajnica)-GP Kelebija, vrednosti 25.000.000 dinara bez PDV-a.
Povećanje broja putnika i roba, čiji promet se odvija preko ovog graničnog prelaza, ne prate odgovarajući infrastrukturni uslovi i kao takav ne funkcioniše kao moderan granični prelaz. Izgradnja graničnog prelaza sa svim neophodnim sadržajima omogućiće funkcionisanje pograničnih službi u punom kapacitetu, čime bi se ubrzao protok vozila, roba i ljudi.
Između ostalih, ciljevi su:
– rekonstrukcija i izgradnja sadržaja zone putničko-carinskog terminala i zone robno-carinskog terminala potrebnih za funkcionisanje državnog graničnog prelaza;
– utvrđivanje saobraćajnog rešenja kojim će se predvideti veći broja traka kojim se povećava propusna moć graničnog prelaza.
Zona putničko – carinskog terminala
U okviru kompleksa graničnog prelaza predviđen je poseban objekat za detaljan pregled vozila (sa kućicom za alat i autodizalicom za detaljan pregled automobila).
U ovoj zoni predviđen je javni toalet za potrebe putnika.
Treba predvideti nadstrešnicu za kontrolu putničkog, autobuskog i kamionskog saobraćaja na ulazu/izlazu iz zemlje.
Nadstrešnica treba da bude postavljena tako da pokriva objekat i saobraćajne trake u dužini kontrolnog objekta, ali i tako da omogućava ventilaciju, termičku zaštitu i dobru vidljivost. Nadstrešnica mora biti opremljena svom vertikalnom i horizontalnom svetlosnom signalizacijom – reflektorima i sl.
Pod nadstrešnicom se nalaze kontrolni objekat, saobraćajne trake i kontrolna kabina sa rampama. Кoncepirati kontrolne kabine za pregled vozila i lica na ostrvu između saobraćajnih traka tako da je moguće obavljati preglede obostrano, tj. da se iz kabine može vršiti kontrola dve saobraćajne trake na ulazu i izlazu. Predvideti da saobraćajne trake i kontrolne kabine budu natkrivene nadstrešnicom.
Predvideti i kanal za pregled autobusa i kombi vozila.
Zona robno – carinskog terminala
Planira se kao ograđeni prostor sa posebnim režimom ulaska i kontrole kretanja kamionskog saobraćaja, tj. tereta. Ulaz u terminal odvijaće se posebnim odvojkom.
Na ulazu u zemlju neposredno uz ulaz u terminal planiran je i objekat za kontrolne organe MUP-a zatim pod nastrešnicom elektronska vaga za kontrolu mase teretnih vozila sa službenim objektom (vagarska kućica) pored nje.
Po pregledu i registraciji dokumentacije, vozilo se, u zavisnosti od njegove ispravnosti i vrste roba koje prevozi, upućuje na određenu površinu, gde vozač čeka poziv na prilaz natkrivenoj platformi namenjenoj detaljnijoj kontroli tereta ili u slučaju posebno zahtevanih procedura kontrole tovarnih sanduka i/ili kompletnih teretnih vozila bez otvaranja tovarnih prostora, transportnih sudova i jedinica – pristup posebnoj saobraćajno-manipulativnoj površini namenjenoj za mobilno skeniranje, ili u slučaju tranzita, po overi dokumentacije, nastavlja izlaznom saobraćajnicom.
Pored objekata za kontrolne organe MUP-a i UC-a, planirati i objekat trećih lica i ostalih pratećih službi. Svi objekti moraju biti sa nadstrešnicom. Unutrašnjost i raspored prostorija MUP-a i UC, kao i njihova materijalizacija, moraju biti u skladu sa specifičnim zahtevima i potrebama korisnika.
Predviđa se i sanitarni čvor za potrebe vozača kamiona.
Na izlazu iz zemlje zemlju neposredno uz ulaz u terminal planirana je pod nastrešnicom elektronska vaga za kontrolu mase teretnih vozila sa službenim objektom pored nje. Nakon izvršene kontrole mase vozila i registraciji dokumentacije, teretna vozila se u zavisnosti od njegove ispravnosti i vrste roba koje prevozi, upućuje na određenu površinu, gde vozač čeka poziv na prilaz natkrivenoj platformi namenjenoj detaljnijoj kontroli tereta.
U slučaju posebno zahtevanih procedura kontrole tovarnih sanduka i/ili kompletnih teretnih vozila bez otvaranja tovarnih prostora, transportnih sudova i jedinica teretnim vozilom se pristupa posebnoj saobraćajno-manipulativnoj površini namenjenoj za mobilno skeniranje. Nakon obavljenih kontrola vozilo se upućuje do objekta MUP-a a zatim nastavlja izlaznom saobraćajnicom. Predviđa se i sanitarni čvor za potrebe vozača kamiona.
U zoni robno – carinskog terminala predvideti objekat službi granične inspekcije sa objektom za skladištenje robe i hladnjačama.
Predvideti objekat za pregled opasnih i štetnih materija, rezervoar za PP vodu kao poluukopani objekat kao i dezobarijeru.
Prostor terminala neophodno je ograditi i odvojiti od putničkog stabilnom zaštitnom ogradom, sa posebnim režimom ulaska, kontrole i kretanja kamionskog saobraćaja i osvetliti spoljnom rasvetom potrebnog nivoa. Po obodu teretnog terminala takođe predvideti postavljanje odgovarajuće zaštitne ograde.
Mobilni skener ograditi, kako bi se sprečio nekontrolisani pristup zoni zračenja.
Saobraćajna infrastruktura
Rešenjem saobraćajnih površina i tokova predviđa se izgradnja saobraćajnih traka i to:
– dve saobraćajne traka za teretna vozila – ulaz u zemlju;
– 5+2 saobraćajne trake za putnička vozila i autobuse – ulaz u zemlju/izlaz iz zemlje;
– dve saobraćajne trake za teretna vozila – izlaz iz zemlje;
– jedna saobraćajna traka za vangabaritna vozila na ulazu u zemlju/izlazu iz zemlje.
Na graničnom prelazu planirane su četiri saobraćajne trake za teretna vozila sa kolskim vagama: dva za ulaz u zemlju i dva za izlaz iz zemlje.
Predvideti i parking mesta, i to za:
1. putničko-carinski terminal:
– parking do 10 mesta za putničke automobile i dva mesta za autobuse;
– službeni parking sa nadstrešnicom za putničke automobile – 10 mesta;
2. robno-carinski terminal:
– prostor za sačekivanje/stacioniranje – 100 parking mesta na izlazu i 200 parking mesta na ulazu u zemlju.
Uređenje javnih površina
Sve slobodne površine u okviru kompleksa graničnog prelaza, potrebno je parterno urediti sadnjom žbunastih dendroloških vrsta, ruža i cvetnog sadnog materijala (jednogodišnjeg i višegodišnjeg cveća – perena). Prilikom ozelenjavanja koristiti vrste koje prirodno rastu na tom području.
Sve slobodne površine je potrebno zatraviti. Na kruni i kosinama nasipa graničnog prelaza formirati samo travni pokrivač. Predvideti automatski sistem za zalivanje.
U kompleksu treba jasno razdvojiti pešačke staze i pravce od saobraćajnih.
Prostor kompleksa je neophodno ograditi stabilnom zaštitnom ogradom
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.