BEOGRAD – Za prvi sektor deonice C Obilaznice oko Beograda od petlje Bubanj Potok do petlje Boleč biće izdata građevinska dozvola u oktobru ove godine, saopštio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
Kako je ukazao, u Saobraćajnom institutu CIP koji projektuje deonicu C Obilaznice oko Beograda održan je sastanak na ovu temu.
– Deonica C je najzahtevnija deonica obilaznice jer se gradi drumska i železnička obilaznica kao i železničko – drumski most dužine skoro dva kilometra preko Dunava kod Vinče. Sredinom naredne godine imaćemo građevinsku dozvolu za drumsko-železnički most preko Dunava kod Vinče, a potom i za ostatak trase – uverava Vesić.
Da će ove godine biti nastavljena izgradnja Obilaznice oko Beograda, odnosno njene deonice od Bubanj potoka do Pančeva, Vesić je najavio prošle godine.
Poslednji deo saobraćajnog prstena oko prestonice koji je pušten u saobraćaj bio je sektor 6 (na deonoci B) od Straževice do Bubanj potoka i to u leto 2023. posle brojnh probijanja rokova.
Iako su prethodnih godina nadležni u više navrata isticali da će kompletiranjem deonice B, koja se godinama radila sa prekidima, Beograd posle tri decenije konačno dobiti završenu obliaznicu, to nije bilo tačno jer tek završetkom deonce C se stavlja tačka na gradnju obilaznice. Još odranije je poznato da će na deonici C najzahtevniji objekti biti dva tunela i drumsko-železnički most na Dunavu kod Vinče. Mesto na kome će u Bubanj potoku biti ulazni i izlazni portali tunela već je vidljivo, jer je na tom delu, odakle radovi treba da budu nastavljeni, teren još ranije raščišćen.
Ranije u toku 2023, Vesić je istakao da je upravo sa Saobraćajnim institutom CIP potpisan ugovor za projektovanje nastavka obilaznice od Bubanj potoka do Pančeva, u dužini od 31 kilometra. Vesić je 2023. najavio da će do marta ove godine biti završen projekat i izdata građevinska dozvola. Kako su u više navrata prethodnih godina isticali iz države, i taj deo obilaznice trebalo bi da rade Kinezi sa podizvođačima, koji su bili zaduženi i za kompletiranje deonice B.
Izgradnja poslednje deonice prestoničke obilaznice preduslov je za izmeštanje železničkog teretnog saobraćaja, kome glavni grad nije odredište. Podsetimo, otkako je u leto 2018. zatvorena Glavna železnička stanica i ukinuta pruga oko tvrđave, teretni saobraćaj, koji uključuje i prevoz opasnih materija, transportuje se noću kroz gradske železničke tunele.
Koliko će, kada radovi na deonici C počnu, oni i trajati, za sada može samo da se nagađa. Ipak, ako se zna da je skoro punih pet godina trajala gradnja delimično urađene deonice od Ostružnice do Bubanj potoka jasno je da će znatno više posla biti na deonici C. Valja pomenuti i da je potez od Ostružnice do Bubanj potoka sa pristupnim vezama dug oko 20 kilometara, odnosno za 11 kilometara kraći je od onog koji tek treba da se gradi od Bubanj potoka do Pančeva.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.