Građanima Srbije po 5.000 EUR državnih subvencija za kupovinu električne pande

BEOGRAD – Građani Srbije koji budu kupili električni automobil koji se bude proizvodio u Kragujevcu, moći će da računaju na 5.000 EUR državnih subvencija, najavio je predsednik Srbije Aleksandar Vučić.
– Ako košta automobil 22 ili 23 hiljade, imate pet hiljada od nas, svaki kupac – rekao je Vučić.
Kompanija FCA Srbija će danas u Stelantisovoj fabrici u Kragujevcu zvanično obeležiti uspešno uvođenje novih linija za proizvodnju električnog modela fiat grande panda.
Na svečanosti povodom početka proizvodnje električnog vozila očekuje se prisustvo najviših državnih zvaničnika i predstavnika Stelantisa.
Fiat je, inače najavio cenu u Italiji ispod 25.000 EUR za električni model, dok će blago hibridni biti ispod 19.000 EUR.
Čadež: Srbija se pozicionira na mapi proizvođača električnih vozila
Povodom početka proizvodnje električne “Pande” u Kragujevcu, predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež izjavio je za RTS da je ovo jedan od najvažnijih datuma za srpsku privredu.
– Ono što dolazi sa električnom pandom koja će se proizvoditi u Srbiji i odavde ići u ceo svet, jeste tehnologija, znanje, revolucionarni novi pomaci u elektronskoj mobilnost, kako se puni baterija, kako je konstruisan auto. To su novine koje se sada prvi put u svetu pojavljuju – kaže Čadež.
Čadež je naglasio da je Srbija sada među zemljama koje proizvode električna vozila, što je veliki uspeh. Podsetio je da Srbija već proizvodi mnogo komponenti za automobilsku industriju, uključujući autodelove i softver.
On je naveo da će se godišnje proizvoditi 10.000 vozila i odmah se ide u izvoz.
Karakteristike nove pande
Nova panda sve svoje ključne osnove deli sa modelima iz grupe Stellantis na platformi Smart Car, što znači da će biti dostupna od lansiranja kao električni automobil ili sa blagim hibridnim pogonom.
Kao i njegov francuski rođak, novi citroen e-C3, Fijatova električna grande panda će imati bateriju od 44 kWh s kojom može da pređe do 320 kilometara, ali taj broj tek treba da bude potvrđen. Još nisu otkriveni podaci o performansama, ali panda neće biti daleko od e-C3 sa 11 sekundi od 0-100 km/h i s maksimalnom brzinom od 135 km/h.
Baterija pokreće prednji elektromotor od 111 KS koji pokreće prednje točkove. Uprkos prednjem motoru, panda će i dalje imati mali prtljažni prostor od 13 litara ispod poklopca pod kojim je jedinstveni spiralni kabl za punjenje baterije, koji štedi prostor.
Pored potpuno električnog modela, postojaće i opcija sa blagim hibridnim pogonom, uparujući 1,2-litarski trocilindrični motor sa malim električnim motorom. Snaga je ocenjena na 99 KS sa obrtnim momentom od 120 Nm, a sve to pokreće prednje točkove preko ručnog menjača.
Fiat nije najavio nikakvu potencijalnu zamenu za legendarnu pandu 4×4, ali su šanse za to male jer je teško moguće da sistem pogona na sva četiri točka bude integrisan u Stellantisovu Smart Car platformu na kojoj je nova panda zasnovana.
Unutrašnjost grande pande je takođe sada u potpunosti otkrivena, pokazujući još više fanki izgled nego što ga ima eksterijer. Dizajn je inspirisan legendarnom fabrikom Lingoto u Torinu, koja je godinama bila sedište Fiata i imala čuvenu probnu ovalnu stazu – na krovu.
Ovalna tema se ponavlja više puta u unutrašnjosti pande, uparena s nizom kontrastnih materijala uključujući teksturirane tkanine, tonirani akril i svetlu plastiku. Kombinacija boja sadrži upečatljiv spoj plave tkanine sa žutim akcentima, inspirisanu Fijatovom idejom da je “fiat panda za svet automobila ono što su plave farmerke za svet mode”.
Grande panda će imati kombinaciju dva digitalna interfejsa: jedan ekran od 10 inča postavljen iza retro stilizovanog dvokrakog volana, a drugi ekran osetljiv na dodir od 10,25 inča sa potpuno novim kontrolnim sistemom. U kabini je dovoljno prostora za odlaganje, sa ukupno 13 litara prostora na raznim mestima.
Sa nešto manje od četiri metra dužine, grande panda je oko 250 mm duža od automobila prethodne generacije, što bi trebalo da znači više putničkog i prtljažnog prostora nego u tesnom prethodniku. Prtljažni prostor je procenjen na 361 litar.
Spolja hrabar i kockast stav grande pande, sa vertikalnim nosom i nagnutim zadnjim vetrobranom, u znaku je njegovog čuvenog pretka kojeg je dizajnirao legendarni automobilski dizajner Đorđeto Đuđaro. Uprkos tome što je Panda s pogonom na prednje točkove, postoji mnogo drugih referenci na robusnije pande 4×4, uključujući aluminijumske felne sa X uzorkom, kontrastne zaštitne trake na bokovima i natpis “panda” utisnut na vratima.
LED diode sa kvadratnim pikselima i dnevna svetla u obliku slova X su među detaljima, kao i logo Fiat koji je na sjajnoj crnoj maski grande pande i na trodimenzionalnom dizajnu zadnjeg svetla.
Grande panda je prvi u novoj porodici modela inspirisanih fiat pandom. Fiat se obavezao da će lansirati po jedan svake godine do 2027. Svi će koristiti istu platformu Smart Car i jezik dizajna i deliće zajedničku filozofiju “funkcionalnost nikada ne bi trebalo da postoji bez zabave”.
Najavljena u februaru zajedno sa mega-pandom, ta linija će na kraju imati porodični SUV, fastbek i kamper.
Pročitajte još:

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.