Gde su Er Srbija i Kroacija bile 2012, a gde su danas: Hrvatski analitičar: Sramota!

Pogledajmo kako su dve najveće avio-kompanije u regionu izgledale pre 12 godina, tačnije 2012, dakle tik pre restrukturiranja Kroacije, odnosno pre prodaje i transformacije JAT-a u Er Srbiju.

„Žalosno, ali Kroacija je tada bila veća i jača, a Er Srbija je danas daleko veća i neusporedivo bolja kompanija. Ogroman respekt i palac gore za Air Serbiu i totalno palac dolje za Croatiu“, piše analitičar Alen Šćuric u autorskom tekstu za portal Zamaero.

Kroacija je te 2012. u floti imala 13 aviona (6 Dash 8-400, 4 A319 i 3 A320), no do nedavno je imala 12, da bi danas ponovo imala 13 aviona. Dakle napretka nema. No, zato je te 2012. kompanija imala 6 aviona u vlasništvu, a danas nema ni jedan vlastiti avion.

„Istina kompanija u ovom trenutku ima 2 potpuno nova A220, a u flotu će uskoro doći još 13 ovih aviona, no nisam baš siguran da je to dobro za kompaniju i kako će ona ‘hendlati’ sada daleko veći iznos novaca potreban za lizing ovih skupih aviona“, kaže analitičar.

Er Srbija narasla više nego dvostruko

Za razliku od toga JAT je te 2012. godine u floti imao samo 17 aviona (5 ATR 72 i 12 Boeinga 737-300), no dobar deo tih aviona nije bio operativan i nije leteo. Danas Er Srbija u floti ima 27 aviona (10 ATR 72-600, 10 A319, 3 A320, 3 A330 i 1 E195), a uskoro dolazi i 28. avion (A330-200). Uz to kompanija u floti ima 4-6 aviona u wet leasu. To je ogromno povećanje. Dakle Kroacija stagnira, a Er Srbija je narasla više nego dvostruko.

Kroacija je te 2012. imala 1,95 miliona putnika, no prošle 2023. je imala tek 1,7 miliona putnika. Ni ove 2024. neće imati putnika kao 2012. Tragično. Za razliku od toga JAT je 2012. imao 1,3 miliona putnika, bitno manje od Kroacije, no 2023. Er Srbija je imala 4,19 miliona putnika, dok će ove godine imati skoro 4,5 miliona. To znači da Kroacija ima manje putnika nego pre 12 godina, a Air Serbia ima čak 3,5 puta više putnika nego tada.

„Bravo Er Srbija, ogromna sramota za Kroaciju. Ogromna!“, ističe Šćuric.

„Kroacija je te 2012. imala 27.277 letova, 2023. je ostvarila tek 25.977 letova. Sramota, imati manje letova nego 2012. Nažalost nemamo podataka koliko je letova imao JAT te 2012. godine, ali to nije bilo više od 20.000 letova, verovatno i bitno manje, a danas Er Srbija ima preko 45.000 letova, dakle skoro duplo više od Kroacije. Kroacija je 2012. imala operativno vreme 38.859 BH, 2023. je imala 36.213. I opet manje. Sramota! Kroacija je 2012. imala 1441 RPK miliona ostvarenih putničkih kilometara, a 2023. je imala tek 1300. Sramota! 2012. Croatia je imala load faktor od 69,1%, 2023. smešno malih i tragičnih 65,3%. Er Srbija danas ima 74,6% load faktora. Mega sramota!“, naglašava hrvatski analitičar.

Te 2012. Kroacija je prevezla 3.567 tona karga, danas kompanija preveze 1.524 tone karga, više nego pola manje. Er Sbija ima 5.810 tona karga u ovom momentu. Kroacija je 2012. imala 147 TKM miliona ostvarenog tonskog km, danas ima tek 131.

Kroacija je te 2012. imala 40 destinacija, danas ih ima 31. JAT je 2012. imao 35 destinacija, Er Srbija danas ima 81 destinaciju.

„Pobogu Kroacija! Kompanija koja radi u ogromnoj turističkoj zemlji. Sramota do neba! Kroacija je te 2012. imala 32% udela na tržištu, danas ima tek 19%, a u top sezoni to pada na samo 16%. Er Srbija ima oko 50% udela na svom tržištu“, ističe Šćuric.

„I šta reći. Te 2012. pre promjena u obe kompanije, JAT je bio bitno manja kompanija od Kroacije. Kroacija je danas bitno manja i jadnija kompanija nego te daleke 2012. No, zato je Er Srbija danas 3 puta veća kompanija od tadašnjeg Jata i 2,5 puta veća od današnje Kroacije erlajns. Ogromno bravo i ogroman respekt za Er Srbiju i enorman uuuuaaaa i sramota do neba za Kroaciju erlajns. Gospodine Bajiću neka vas je sramota što ste od kompanije napravili, i kada pročitate ovaj članak dajte se bar malo zacrvenite. Ma, znam da nećete, nije vas briga za to“, zaključuje hrvatski analitičar.

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još: