BEOGRAD – Udes se dogodio kada je vozač izgubio kontrolu nad vozilom i udario u banderu, a potom nastradao u plamenu. Istraga je u toku.
Strašna saobraćajna nezgoda dogodila se 15. avgusta na Bulevaru oslobođenja, kada se vozač “golfa 5” zakucao u banderu i tom prilikom živ izgoreo u automobilu, jer je nakon udarca auto zahvatio plamen. Tokom uviđaja mnogi su se pitali šta se to moglo dogoditi pa je došlo do ovakve tragedije.
Naš reporter koji je bio na licu mesta, svedočio je potresnim prizorima izgorelog automobila iz kog se dimilo telo, a prestravljene komšije nisu mogle da poveruju šta se dogodilo svega desetak metara od njihovih terasa.
Razgovarali smo sa profesorom Saobraćajnog fakulteta u penziji, Milanom Vujanićem, o mogućim razlozima jezivog epiloga ove saobraćajke, s obzirom da je istraga i dalje u toku.
– Ne možemo sa sigurnošću govoriti o svim okolnostima, ali mogu se izvući neke pretpostavke. Naime, ono što se vrlo verovatno dogodilo jeste to da su električne instalacije bile neispravne, pa su nakon udarca bacile iskru koja je dovela do zapaljenja goriva – navodi na početku Vujanić za 24sedam.
Pitali smo ga da li silina udarca, odnosno velika brzina pri sudaru, može izazvati požar, profesor nam je objasnio da to ne može biti uzročno-posledična situacija.
– Imate vi saobraćajne nezgode pri brzini od 150-200 km/h, ali ne dođe do požara automobila. Dakle, velika brzina ne može izazvati zapaljenje, ali samu nezgodu da. Kod svakog sudara dolazi do lomljave, odnosno deformiteta delova automobila, ali u zavisnosti od njegovog stepena, mogu se stvoriti potencijalni rizici od izbijanja požara – rekao je Milan Vujanić.
Naš sagovornik kaže i da zapaljenje automobila prilikom udesa nije toliko čest slučaj, jer je automobilska industrija toliko napredovala da na sve načine pokušava da prevenira samozapaljenje vozila.
Međutim, još ne postoje zvanični podaci o tome da li je kod nesreće koja se dogodila na Bulevaru oslobođenja došlo samo do požara ili do eksplozije koja je izazvala vatru u kojoj je nastradali muškarac izgoreo.
– Ako je vozilo koje je izgorelo išlo na gas ( tng ili metan) onda je vrlo verovatno došlo do eksplozije nakon udarca, zbog pritiska. Teško da može bilo šta drugo na automobilu da eksplodira, ali svakako će istraga utvrditi šta se dogodilo. Ipak, rekao bih da nastradali čovek samo prosto nije imao sreće i da se dogodilo ono što se retko događa: prilikom udarca nastala je iskra koja je u kontaktu sa gorivom kobna – kaže Vujanić.
On dodaje i da osigurači na automobilu, kojih ima 40, prilikom bilo kakvog problema sa strujom, izbijaju i prekidaju njen dotok. Izgleda da, nažalst, to ovde nije bio slučaj.
Kako su očevici na licu mesta rekli našem reporteru, prvo je počeo da gori zadnji deo automobila, prolaznici su pokušali da pomognu u gašenju, ali nisu uspeli – vatra je sve gutala, pa i vozača.
– Požar krene od zadnjeg dela upravo zato što je varnica došla u dodir sa gorivom, u zadnjem delu je rezervoar. Nije bilo moguće da iko pomogne, jer se u takvim situacijama vatra brzo širi. Takođe, ne bih izostavio mogućnost i da je sistem za napajanje goriva bio narušen – objasnio je profesor Milan.
U toku je obdukcija nastradalog muškarca. Njegov identitet, zbog okolnosti tragedije još nije zvanično poznat i radi se i DNK analiza tela.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.