SRBIJA – Višem javnom tužilaštvu u Novom Sadu nije palo na pamet da na ove okolnosti sasluša Milutina Miloševića
Predsednik Narodne stranke i poznati advokat Vladimir Gajić objavio je nova šokantna saznanja o čelnim ljudima Infrastrukture Železnice, preduzeća koje je upravljalo radovima na novosadskoj autobuskoj stanici.
Post prenosimo u celosti:
Milutin Milošević, bivši izvršni direktor Infrastrukture Železnice Srbije, raspolagao je poslednje tri godine, od 2022-2024. godine, budžetom od skoro 140 miliona evra za nabavku materijala, rezervnih delova, radova i usluga u funkciji održavanja i ulaganja u železničku infrastrukturu (pruge, objekti železničke infrastrukture…). Ovo su fakti…
Vlada Republike Srbije obezbedila je kompaniji Infrastruktura Železnica Srbije za ovu namenu:
•2022. godine – 5.125.000.000 dinara
•2023. godine – 6.061.182.400 dinara
•2024. godine – 5.062.500.000 dinara
Održavanje infrastrukture, prema Pravilniku za građevinske konstrukcije/ odredbe 20-24/znači da upravljač ima obavezu da proverava stanje objekata kojim upravlja i da ih održava i po potrebi, rekonstruiše. Milutin Milošević je bio izvršni direktor kompanije Infrastruktura Železnice Srbije zadužen za javnu železničku infrastrukturu u ovom periodu.
To znači da je Miloševićeva obaveza bila da brine o stanju železničke infrastrukture, pa i Železničke stanice u Novom Sadu koja je bila u funkciji iako se pruga Beograd – Subotica rekonstruisala. Prema „Pravilniku za građevinske konstrukcije „Milošević je morao da je radi proveru infrastrukture kojom je upravljao i bio je direktno odgovoran za razliku od generalnih direktora Šurlana i Tanasković. Šurlan je zbog toga pod istragom.On nije bio ni svedok na ove okolnosti , nego je pitan oko nekih nevažnih banalnosti.Milošević je za tri godine imao budžet od skoro 140 miliona evra za održavanje železničke infrastrukture i nije mu palo napamet da uradi projekat provere statike nadstrešnice. Ni originalni Farkašov projekat nisu znali gde je. Pronađen u nekom budžaku nakon tragedije.Da je samo to uradio mogla je da bude izbegnuta nesreća jer su veštaci, posle nesreće utvrdili da je deo sajli na kojima je stajala nadstrešnica godinama bio van funkcije.
Višem javnom tužilaštvu u Novom Sadu nije palo napamet da na ove okolnosti sasluša Milutina Miloševića .Nije im palo napamet ni da pročitaju Pravilnik za građevinske konstrukcije! Nije im palo napamet da pročitaju Komercijalni ugovor na osnovu koga je rađena rekonstrukcija pruge! Nije im palo napamet da pročitaju Izveštaje skupštine akcionara Infrastrukture koje je potpisivao Nebojša Bojović a u kojima je garantovana bezbednost Železničke stanice Novi Sad i konstatovano kada su završeni radovi na stanici!? Nije im palo napamet da pitaju Miloševića gde je potrošio skoro 140 miliona evra!
Podrazumeva se da nije realno da građani čitaju objavljenu dokumentaciju. Kao i novinari. Ali organ postupka je dužan da izbegne ovakve propuste. Izvršni direktor, raspolaže državnim novcem za tačno određenu svrhu, ne preduzima ništa po propisu koji predviđa vršenje kontrole infrastrukturnih objekata , ovde u ime investitora na realizaciji projekta. Sad priliku imaju branioci, jer je na teret njihovih branjenika stavljen veći deo krivične odgovornosti propustima tužioca. Ne može da se odgovara za tuđe krivično delo – navodi se.