IRIG – Deonica Ruma – Irig je ključni segment Fruškogorskog koridora, nove brze saobraćajnice ukupne dužine 47,7 kilometara koja će bolje povezati Novi Sad i Rumu, i unaprediti saobraćajnu infrastrukturu.
Kako napreduju radovi, pogledajte u našem novom videu:
Ovaj deo projekta ima poseban značaj jer rasterećuje saobraćaj kroz Irig i Nacionalni park Fruška gora, a istovremeno omogućava bržu i sigurniju vezu između ova dva grada, kao i šireg regiona zapadne Srbije i susednih zemalja.
Osnovne informacije o Fruškogorskom koridoru
Fruškogorski koridor je motoput (put za motorna vozila) sa po dve trake u svakom smeru (širine 3,5 metara po traci), bez zaustavnih traka, koji se prostire od Novog Sada do Rume. Projekat uključuje:
-
Most preko Dunava: Dugačak oko 1,7 km, kod Petrovaradina.
-
Tunel Iriški venac: Najduži tunel u Srbiji, 3,5 km, koji prolazi ispod Fruške gore.
-
Ukupna dužina: 47,7 km, podeljenih na četiri deonice.
-
Vrednost: 606 miliona evra, finansirano kreditom kineske Eksim banke i srpskim budžetom.
-
Izvođač: Kineska kompanija China Road and Bridge Corporation (CRBC).
-
Cilj: Rasterećenje saobraćaja u urbanim zonama (Novi Sad, Irig, Ruma) i zaštita Nacionalnog parka Fruška gora preusmeravanjem tranzita kroz tunel.
Deonica Ruma – Irig: Specifičnosti i uloga
Deonica Ruma – Irig obuhvata završni deo trase Fruškogorskog koridora prema Rumi i uključuje deo druge i četvrte faze projekta. Ova deonica počinje izlaskom iz tunela Iriški venac kod Rivice (zapadno od Iriga) i nastavlja se ka Rumi, gde se integriše sa obilaznicom oko ovog grada.
-
Trasa:
-
Izlaz iz tunela: Kod Rivice, gde je planiran kružni tok i naplatna stanica.
-
Obilaznica oko Iriga: Trasa zaobilazi Irig sa zapadne strane, čime se izbegava prolazak vozila kroz centar grada.
-
Petlja Vrdnik: Predviđena je petlja za ovo turističko mesto, čime se omogućava lakši pristup Fruškoj gori i banji Vrdnik.
-
Nastavak ka Rumi: Od Iriga, put se spaja sa postojećom saobraćajnicom do petlje Ruma Sever, odakle počinje obilaznica oko Rume (dužine 10,5 km), sa petljama Ruma Istok, Ruma Jug i Nazora.
-
Povezivanje: Na kraju, deonica se spaja sa autoputem E-70 (Beograd – Zagreb) i budućom saobraćajnicom Ruma – Šabac – Loznica.
-
-
Napredak radova:
-
Radovi na deonici Ruma – Irig započeli su trasiranjem terena u septembru 2024. Snimci iz vazduha pokazuju da je u toku nivelisanje terena i priprema za asfaltiranje.
-
Tunel Iriški venac, koji je ključan za ovu deonicu, dostigao je preko 58% završenosti do oktobra 2024, prema izjavama predsednika Srbije Aleksandra Vučića.
-
-
Značaj:
-
Rasterećenje Iriga: Pre izgradnje, kroz Irig je prolazilo 10.000–12.000 vozila dnevno, uključujući teretnjake, što je izazivalo zagušenja i ekološke probleme. Nova deonica preusmerava saobraćaj zapadno od grada.
-
Zaštita Fruške gore: Tunel i obilaznica smanjuju tranzit kroz Nacionalni park, čuvajući prirodnu sredinu.
-
Povezanost: Ova deonica omogućava bržu vezu Rume sa Novim Sadom (smanjenje putovanja sa 50 na oko 30 minuta) i dalje ka Šapcu i Loznici.
-
Deonica Ruma – Irig, kao integralni deo Fruškogorskog koridora, donosi revolucionarnu promenu u saobraćaju između Novog Sada i Rume. Njen napredak zavisi od tunela Iriški venac, ali obilaznica oko Rume i petlja Vrdnik već sada ukazuju na konkretne benefite: brži transport, veću bezbednost i zaštitu prirode. Ovo je projekat od strateškog značaja za Srbiju, a deonica Ruma – Irig igra ključnu ulogu u njegovoj realizaciji.