Iako Fiat 500 Electric ostaje u ponudi, njegova prodaja nije dovoljno značajna da bi popunila prazninu koju ostavlja povlačenje benzinske verzije
Nakon gotovo dve decenije na tržištu, legendarni Fiat 500 povlači se iz Evrope, ostavljajući veliki prazninu za italijansku marku. Proizvodnja ovog kultnog automobila u poljskoj fabrici Tychy je završena, jer novi bezbednosni propisi koji stupaju na snagu u julu nisu ostavili dovoljno vremena za prilagođavanje. Umesto Fiata 500, proizvodne trake će zauzeti kineski model Leapmotor T03.
Fiat 500, poznat i kao Cinquecento, bio je najprodavaniji model italijanske marke, čiji odlazak predstavlja veliki izazov za kompaniju. Stellantis, matična kompanija Fiata, potpisala je ugovor sa kineskim partnerom krajem prošle godine, čime je Leapmotor postao 15. brend u Stellantis grupaciji. Model T03 će biti prvi automobil azijskog partnera proizveden u Evropi.
Iako Fiat 500 Electric ostaje u ponudi, njegova prodaja nije dovoljno značajna da bi popunila prazninu koju ostavlja povlačenje benzinske verzije. Fiat sada polaže nade u novu generaciju Pande, koja će biti predstavljena početkom jula, ali će se na tržištu naći tek krajem godine, što stvara veliki jaz u ponudi Fiata.
Fiatovi menadžeri rade na planu transformacije električnog 500 u klasičnu verziju, ali to zahteva značajna ulaganja. Električna platforma je koštala 600 miliona evra, a novi hibridni model neće biti dostupan pre 2026. godine.
Prošle godine, Fiat je isporučio više od 100.000 primeraka konvencionalnog modela 500 širom Evrope, što je impresivan rezultat s obzirom na to da je dizajn ostao nepromenjen od 2007. godine. Od debija prve generacije 1957. godine, prodato je više od sedam miliona primeraka ovog čuvenog automobila.
Proizvodnja benzinskog Fiata 500 nastavlja se u Alžiru, ali nažalost ne za evropsko tržište, što je mala uteha za brojne fanove ovog modela.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.