Evropska komisija popustila? Euro 7 navodno neće biti tako rigorozan, cilj je da se minimiziraju troškovi

Već 9. novembra bi konačno trebalo da saznamo kako će izgledati konačna verzija Euro 7 standarda koji reguliše ekološke norme izduvnih gasova.

Prema dosadašnjim informacijama, zakonska regulativa je trebalo da bude radikalno izmenjena i osetno rigoroznija u odnosu na aktuelnu, ali prema dokumentima koje je dobio Politico, moguć je i veliki preokret.

Prema tom dokumentu, odnosno nacrtu zakona, Evropska komisija verovatno neće zahtevati dramatično smanjenje zagađenja koje emituju automobili.

Kako navodi Politico, komisija je raspravljala o trenutnim geopolitičkim i ekonomskim okolnostima, ali i inflaciji:

“Euro 7 može da stavi neviđeni pritisak na lanac snabdevanja automobilske industrije i smanji pristupačnost za potrošače. Zbog toga idemo na ‘minimiziranje‘ troškova povezanih s razvijanjem čistije tehnologije motora. Promene bi trebalo da budu minimalne.”

Takav rasplet bio bi velika pobeda za automobilsku industriju, odnosno proizvođače, koji neće biti prisiljeni na velika ulaganja za smanjenje zagađenja u sledećoj generaciji motora s unutrašnjim sagorevanjem. Ionako se radi o motorima koji bi trebalo da se ukinu do 2035. godine.

Slično misli i izvršni direktor Stellantisa Karlos Tavares koji je pre par dana rekao da EU7 treba u potpunosti izbaciti. Zašto? Tako da proizvođači automobila mogu pametnije da troše novac negde drugde.

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.