Jedna od prvih veština koju bebe stiču pre nego što uzmu olovku u ruke jeste samostalno držanje kašike. Ako biste pogledali u bilo koju učionicu, videćete širok spektar načina na koje deca drže olovke i kako pišu.
Većina stručnjaka će kod deteta pokušati da razvije idealni funkcionalni hvat olovke za dete sa kojim radi, ali postoji i mnogo obrazaca hvatanja koji nisu funkcionalni i koji mogu stati na put detetovoj sposobnosti pisanja. Više o ovoj temi otkriće nam dole u videu Jelena Kudrić, diplomirani defktolog i logoped.
U većini situacija koristimo obe naše ruke kako bismo izvršili većinu aktivnosti. Kako skupljamo stvari nije nešto o čemu razmišljamo jer je to prilično nehotično kretanje. Ali uvek su nas učili i govorili nam kako postoje pravi načini za kucanje eksera, pravilno držanje eksera i čekića, ispravan način pranja zuba.
Sada uzmite trenutak i razmislite o tome kako biste pokupili i koristili hvatač za led u odnosu na to kako biste podigli i koristili iglu i konac.
Svako od nas će to ućiniti na sebi svojstven i najlakši način na primer hvataljku za led bi uzeli tako što bismo koristili palac, kažiprst i srednji prst za primarnu kontrolu a domali i mali prst da kontrolišete i stabilizujete iglu u konac.
Aktivnosti koje podstiču pravilno hvatanje, stisak i manipulaciju šakom:
Gužvanje aluminijumske folije sa palcem, kažiprstom i srednjim prstom
Crtanje štapom u pesku
Koristite kapaljke za kapanje vode pomešane sa bojom za hranu
Koristite kredu da crtate po betonu
Knjige sa nalepnicama
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.