NOVI SAD – Veštačka inteligencija pitana je gde su najgori vozači u Srbiji, iako je opšte je poznato da se percepcija o tome u našoj zemlji razlikuje.
Kako nam je veštačka inteligencija odgovorila, u mnogim anketama i istraživanjima, Beograd se često spominje kao grad sa najgorim vozačima.
Ovo je povezano sa nekoliko faktora:
- Gust saobraćaj i veliki broj vozila:
Beograd je najveći grad u Srbiji i najgušće naseljen, pa je saobraćaj često preopterećen. Mnogi vozači se suočavaju sa uskim ulicama, čestim zastojima i stalnim stresom, što može negativno da utiče na njihovu vožnju. - Nepoznavanje saobraćajnih pravila:
Iako je to problem koji nije specifičan samo za Beograd, često se javlja loša primena saobraćajnih propisa. - Nestrpljivost i agresivnost:
U Beogradu, posebno u vreme špica, vozači su često nervozni i nestrpljivi. Ovo može dovesti do agresivnog ponašanja na putu, poput nepoštovanja razmaka između vozila, naglih skretanja bez signalizacije i nepoštovanja prednosti.
Zbog ovih razloga, Beograd se često spominje kao grad sa lošim vozačima, ali treba napomenuti da loša vožnja može da se vidi u svim većim gradovima, posebno u onima sa visokim intenzitetom saobraćaja.
Gde su najbolji vozači u Srbiji?
Grad u Srbiji koji se često ističe kao mesto sa “najboljim vozačima” je Novi Sad.
Ovo se temelji na nekoliko faktora:
- Mirnija saobraćajna dinamika:
Novi Sad, kao drugi po veličini grad u Srbiji, ima manji broj vozila i nešto manje gužve u odnosu na Beograd, što omogućava vozačima da se opuste i vode saobraćaj u mirnijem okruženju. - Bolja disciplina i poštovanje saobraćajnih propisa:
Iako se u svim gradovima može videti kršenje saobraćajnih pravila, u Novom Sadu se opšti utisak stiče da vozači u većoj meri poštuju saobraćajne propise. To uključuje vožnju unutar ograničenja brzine, poštovanje semafora i signalizacije. - Dobar odnos između vozača i pešaka:
U Novom Sadu je često primećeno da vozači pokazuju veću pažnju prema pešacima, posebno u zonama sa povećanim brojem prelaza, dok je u većim gradovima, poput Beograda, ponekad prisutno nepoštovanje prava pešaka. - Manje agresivnosti:
Vozači u Novom Sadu, generalno, pokazuju manju agresivnost na putu u poređenju sa Beogradom. Nestrpljivost i nagla vožnja manje su izraženi, što doprinosi sigurnijoj vožnji.
Naravno, ovo je generalizacija, i svaki grad ima svoje specifičnosti, ali Novi Sad se u velikom broju anketa i istraživanja ponekad izdvaja kao grad sa vozačima koji su odgovorniji i pažljiviji na putu.
Statistika se ne slaže sa veštačkom inteligencijom
Prvo mesto na listi nepažljivih vozača pripalo je građanima Sremske Mitrovice, gde čak šest odsto vozača koristi mobilni telefon u vožnji, što je, kako u Agenciji navode, veoma visok procenat. U stopu ih prate vozači sa teritorije Kikinde (5,6%), Novog Sada (5,2%), Subotice (5,1%), Zrenjanina (4,9%) i Sombora (4,6%).
Visoke kazne
Kazna za upotrebu mobilnog telefona u saobraćaju nije ograničena samo na vozače, već može važiti i za pešake. Ukoliko pešak koristi telefon dok je na pešačkom prelazu, može platiti kaznu u visini od 3.000 do 12.000 dinara, a ukoliko prelazi ulicu sa slušalicama, visina kazne se kreće od 5.000 do 30.000 dinara. Ukoliko vozač na bilo koji način koristi mobilni telefon tokom vožnje, visina kazne iznosi 10.000 dinara.