Ne kaže se džabe: “Ispeci, pa reci.”
Ovo pravilo je primenljivo na sve situacije, ali je posebno važno u poslovnom kontekstu. Nepromišljene reakcije ili komentari mogu loše da utiču na naš kredibilitet ili karijeru. Evo šta nadređeni ne vole da čuju i šta da kažete umesto toga.
“To je nemoguće.”
Prvo, da li ste sigurni u to? Ako je nešto za vas nemoguće, ne znači da je i za druge. Može se desiti da se pojavi neko ko će moći da ispuni vaše “nemoguće”. Drugo, uvek govorite u terminima onoga što se MOŽE uraditi. Npr. umesto rečenice: “Ovo je nemoguće završiti do petka.” bolje je da kažete: “Nemamo baš mnogo vremena, ali ako se potrudimo više, možemo završiti do ponedeljka.” Kad god razgovarate sa svojim nadređenim, pa i bilo kim drugim, razmišljajte u pravcu rešenja problema, a ne odustajanja.
“To nije moja krivica.”
Da li želite u očima drugih da izgledate kao žrtva ili kao profesionalac? Budite baš vi onaj koji će preduzeti korake da se problem reši i to će vas izdvojiti od ostalih. Zaboravite na to ko je kriv. Ako budete previše analizirali i krivicu svaljivali na druge, samo ćete srozati svoj ugled.
“Ne znam.”
Ovim odgovorom ste upravo pokazali da ste neinformisani, nekompetentni ili nezainteresovani. Ili sve zajedno. Umesto toga, treba reći: “Potrudiću se da saznam što pre.” ; “Pronaći ću potrebne informacije.” i sl.
“Ovo nije moj posao.”
Ljudi se više ne dele po diplomama, nego po svojim veštinama i sposobnostima. Više će se ceniti, a samim tim i nagraditi, radnici koji mogu da podnesu više od jednog zadatka, i to onog koji nije njegova/njena uža specijalnost. Stoga, ukoliko vam je neki zadatak poveren, onda on jeste vaš posao. Prihvatite ga i uradite. Ukoliko odbijete, time pokazujete da niste timski igrač i da niste voljni da se potrudite oko stvari koje ne spadaju u vaše dužnosti.
„Ne mogu da radim sa … “
Svi smo mi različiti, različitog karaktera, temperamenta, energije. Velika je verovatnoća da će u svakoj radnoj sredini u kojoj se zadesite biti bar jedna osoba koju biste želeli da nikad niste ni sreli, a moraćete sa njom da sarađujete. Kada se žalite na ličnost vašeg kolege, to više govori o vama nego o njemu. Time pokazujete da ste osoba koja ne može da podnese malo frustracije i koja nije prilagodljiva. Sigurno ste u svom CV-u naveli “sposobnost rada sa različitim ljudima”, ili “dobre komunikacione veštine” kao svoje prednosti. Sada je vreme da pokažete da je to zaista tako. Ukoliko postoje ozbiljni problemi, koji narušavaju radnu atmosferu, pričajte sa svojim nadređenim o tome, ali vodite računa da budete profesionalni i objektivni. Lične stavove zadržite za sebe.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.