Najnovija direktiva EU naglašava da zamena sijalica ne sme da bude komplikovana, ali je to siva zona – što znači “ne sme da bude”.
Čak i najpouzdaniji automobili ponekad dožive kvar. Na vozaču je naravno, da takve stvari prevenira, koliko je u njegovoj moći.
Možete da promenite filtere za vazduh, unutrašnjost i ulje, možete dodati ulje, antifriz i tečnost za pranje vetrobranskog stakla. Prošla su vremena kada su mnogi naši rođaci, komšije, održavali automobile iz hobija.
Savremeni automobili su neprobojne tvrđave skupe elektronske opreme, a jedan pogrešan potez može dovesti do domino efekta nemilih događaja koji će samo povećati račun u majstora.
Šta zaista možemo da uradimo na automobilu?
Ako je vaš ljubimac opremljen ksenonskim svetlima, one rade na naponu do 20.000 volti, pa je kopanje po njima opasno. Čak i zamena baterije u nekim automobilima dovodi do potrebe za reprogramiranjem prozora, pa čak i elektronskog daljinskog ključa, čije prisustvo je takođe neophodno za pokretanje motora.
Ako želite da promenite običnu sijalicu u glavnim farovima, često ćete morati da se pozivate na uputstvo za upotrebu, naoružajte se strpljenjem i uklonite nekoliko delova pre nego što dođete do svetala. Cilj je da vas demotivišemo i damo službama dodatni posao. Najnovija direktiva EU naglašava da zamena sijalica ne sme da bude komplikovana, ali je to siva zona – što znači „ne sme da bude”.
Možete da promenite filtere za vazduh, unutrašnjost i ulje, možete dodati ulje, antifriz i tečnost za pranje vetrobranskog stakla. Čak i sa promenom guma, stvari nisu tako jednostavne. Ako su opremljeni pasivnim sistemima za nadzor pritiska u gumama (brzina rotacije točkova se meri preko ABS sistema), onda nastavite sa promenom, ako su, pak, opremljeni aktivnim sistemima (posebni senzori u svakoj gumi), nakon menjajući gume u sopstvenom aranžmanu, verovatno neće funkcionisati.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.