Poplave prete Evropi, u Rumuniji je sve pod vodom, drama je u Austriji, gde se Beč brani od izlivanja Dunava, a to znači da smo preplavljeni slikama automobila koji se probijaju kroz reke vode.
Nije tajna da nam polovnjaci najviše dolaze iz Evrope, a budući da Srbi vole da pazare automobile sa Zapada, bitno je proveriti da li su preživeli poplavu ili su sve vreme bili na suvom!
Ovo su neki znakovi da je automobil bio poplavljen:
Obratite pažnju na koroziju – Automobili u godinama, koji su prešli više stotina hiljada kilometara, sa spoljne strane mogu imati koroziju, ali ne i unutra! Ono što morate da znate jeste, da korozija unutar kabine se ne pojavljuje ni nakon 30 godina vožnje.. Naravno ako automobil nije bio potopljen.
Međutim, ukoliko je bio potopljen, koroziju je moguće primetiti u donjim tačkama kabine. U tom slučaju najbolje je detaljno pogledati gepek i prostor oko rezervnog točka. Obavezno podignite rubove tepiha i vidite šta je ispod njih.
Za kraj obavezno pogledajte šine sedišta i prostor ispod sedišta (koristite ogledalo i baterijsku lamu ako je nepristupačno). Kako su pomenute šine presvučene najtanjim slojem zaštite, njihova korozija bi mogla da ukaže na to da je automobil bio potopljen.
Problem sa elektronikom – Ako majstor ne može da popravi grešku u elektronici, eto vama mogućnosti da je automobil bio poplavljen! Kako instalacije prve stradaju od strane korozije, obavezno je proveriti da li svi pokazivači i sva svetla rade, kako spolja tako i iznutra, potom da li ventilacija i klima rade, zajedno sa upaljačem.
Tokom testiranja automobila pre kupovine, obavezno pri paljenju oslušnite da li automobil, tj. njegova elektronika proizvodi neočekivane zvukove, ili neočekivan smrad paljevine, koji može da ukaže na neispravnost elektronike.
Promena tepiha, neba i presvlaka – Ukoliko se radi o skupom automobilu, izvlačenje vlage i korišćenje hemikalija nije opcija, već će majstori preko grane posegnuti za promenom tepiha, neba i presvlaka. U slučaju da je automobil stariji od 6-7 godina, lako se može ustanoviti da se radi o novim već pomenutim elementima. Amortizacija oko prostora stopala, i na vozačevom ili suvozačevom mestu, treba treba detaljno da se pregleda, jer ako je automobil vožen više od 6-7 godina, znakovi amortizacije i rabljena moraju da budu prisutni (izlizanost tepiha na pojedinim mestima recimo). Ako su presvlake nove, pa ručno šivene, to može biti “red flag” za automobil koji je realno stariji.