EV apokalipsa: Koji brendovi možda neće preživeti električnu revoluciju?

Kako elektrifikacija vozila postaje sve dominantnija tema u autoindustriji, sve je jasnije da ovaj prelazak nije lak ni za tradicionalne proizvođače ni za startap kompanije koje se bave isključivo električnim vozilima, navodi AutoBlog.com

Iako su neki proizvođači uložili značajne resurse u električna vozila, pad potražnje u poslednje vreme stvorio je dodatni pritisak na kompanije koje su se u potpunosti posvetile EV segmentu. Oni koji tek treba da zakorače u ovaj sektor, suočeni su s neizvesnom budućnošću.

Tržište električnih vozila trenutno balansira između tradicionalnih proizvođača, koji su opterećeni nasleđenim modelima poslovanja, i EV startapova koji se suočavaju s velikim finansijskim izazovima.

Tradicionalne kompanije suočene su s izazovom: kako se prebaciti na električna vozila dok još profitiraju od motora sa unutrašnjim sagorevanjem? Ovi proizvođači često imaju uspešne linije automobila na fosilna goriva koje im donose profit, što im daje izvor sredstava za ulaganje u elektrifikaciju. Međutim, nasleđeni način poslovanja otežava im potpunu posvećenost promenama potrebnim za uspešnu proizvodnju EV vozila.

S druge strane, EV startapi se suočavaju s problemima kao što su nedostatak kapitala i sposobnost da zadovolje potražnju velikih količina. Fisker, koji je nedavno bankrotirao, samo je jedan u nizu startapa s finansijskim problemima, dok su i drugi u opasnosti od slične sudbine. Tesla, međutim, zahvaljujući prednosti od preko decenije na tržištu, uspešno je zaobišao mnoge prepreke koje muče ostale proizvođače i ostvario je proizvodni obim potreban za opstanak.

Tradicionalni brendovi kojima preti opasnost

Među proizvođačima koji bi mogli da dožive ozbiljne probleme u prelasku na električna vozila su:

  • Ford: Iako je Mustang Mach-e dobio dobre ocene, obustava proizvodnje modela F-150 Lightning do sledeće godine i odlaganje SUV modela s tri reda sedišta predstavljaju izazove. Takođe, projekat niskobudžetnog električnog vozila je još uvek u fazi razvoja.
  • Lincoln: Još uvek nema električnih modela u ponudi.
  • Chrysler: Trenutno nudi samo jedan hibridni model, što nije dovoljno za opstanak.
  • Dodge: Električni model Charger dolazi s visokom cenom, dok su fanovi verzije sa unutrašnjim sagorevanjem skeptični. Nema najava za druge električne modele.
  • Ram: Model 1500 REV, iako namenjen rešavanju problema dometa i vučne moći, mogao bi zbog cene između 58.000 i 85.000 dolara biti nedostupan prosečnim kupcima kamioneta.
  • Alfa Romeo i Fiat: Ovi brendovi nisu uspeli da se etabliraju ni sa konvencionalnim vozilima, pa je pitanje kako će se snaći u EV svetu.
  • Maserati: Sa padom prodaje i promenom rukovodstva, Maseratiju predstoje teški izazovi koje prelazak na EV verovatno neće rešiti, uprkos modelu Folgore.
  • Toyota: Iako lider u hibridnim tehnologijama, Toyota još uvek nije izbacila atraktivan EV model.
  • Lexus: Ovaj luksuzni brend i dalje zaostaje u EV segmentu.
  • Nissan: Nakon uspeha modela Leaf, kompanija nije uspela da održi korak, dok je model Ariya naišao na mlake reakcije tržišta.
  • Infiniti: Bez električnih vozila, uz značajan pad prodaje, budućnost brenda je neizvesna.
  • Mazda: Model MX-30 bio je više simbolično prisutan na tržištu. Mazda još nije predstavila EV koji bi parirao njihovim ICE vozilima.
  • Subaru: Subarov prvi EV, baziran na Toyotinom modelu, nije ispunio očekivanja fanova.
  • Jaguar: Plan da postane isključivo EV brend s niskim obimom proizvodnje nosi značajan rizik.
  • Land Rover: Još uvek bez EV ponude; pitanje je hoće li matična kompanija Tata obezbediti sredstva za tranziciju.
  • Mercedes-Benz: Zabeležen je pad od 30% u prodaji EV modela, usled konkurencije iz Kine i visokih troškova proizvodnje u Nemačkoj.
  • Volkswagen: Još nije uspeo da napravi privlačan EV po pristupačnoj ceni, a planirano zatvaranje nemačkih fabrika dodatno komplikuje situaciju.
  • Audi: U skladu s problemima Volkswagena, Audi je najavio zatvaranje EV fabrike u Belgiji.
  • Porsche: Planiraju prelazak na EV modele Macan, Boxster i Cayman, ali ostaje pitanje da li će entuzijasti prihvatiti ovaj prelazak.
  • Vinfast: Ulazak ovog brenda na tržište SAD-a prošao je izuzetno loše.

Slično, pojedini EV startapi suočavaju se s ozbiljnim preprekama koje bi mogle da dovedu do njihovog kraha. Među njima su:

  • Rivian: Očekuje da dostigne 57.000 prodatih modela R1 ove godine, ali ukoliko brzo ne lansira manje, pristupačnije modele, suočiće se s ozbiljnim finansijskim problemima.
  • Lucid: Ako saudijski investitori odustanu od ulaganja i proizvodni obim ostane nizak, budućnost kompanije je neizvesna.
  • Polestar: Proizvodnja se odvija, ali odvojena od Volva, što dovodi u pitanje dugoročnu održivost.

Industrija se suočava s izazovima koji zahtevaju brze prilagođavanja i inovacije, a kompanije koje ne usklade svoje strategije s potrebama tržišta električnih vozila mogle bi da se suoče s izvesnim krajem.

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.