BEOGRAD – Er Srbija je prošle godine u redovnom i čarter saobraćaju prevezla 4,44 miliona putnika, što je 6,0 odsto više u odnosu na do sada rekordnu 2023. godinu, saopštila je ova kompanija i navela da je sa matičnog aerodroma u Beogradu, kao i niškog i kraljevačkog, realizovala 47.022 leta, što je 4,0 odsto više nego 2023. godine.
Kada je reč o robi, za proteklih godinu dana, srpska nacionalna avio-kompanija prevezla je više od 7.144 tone, 25,14 odsto više u odnosu na 2023. godinu, što je i najbolji rezultat od kada kompanija posluje pod sadašnjim imenom.
Generalni direktor Er Srbije Jirži Marek je naveo da je kompanija lane letela do 33 zemlje na četiri kontinenta, kao i da su napravljeni važni koraci za dalji razvoj avijacije u Srbiji. „Odškolovali smo prvu ženu na kapetanskoj poziciji u istoriji kompanije i u saradnji sa Vazduhoplovnom akademijom pokrenuli pilotski kadetski program koji nam daje priliku da potencijalno angažujemo deset perspektivnih mladih pilotkinja i pilota odmah po završetku školovanja“, rekao je on.
Dodao je da Er Srbija, kao nacionalna avio-kompanija, ostaje posvećena povezivanju Srbije sa svetom i daljoj izgradnji mostova među ljudima, kulturama i ekonomijama, i da nastavlja sa širenjem mreže destinacija, modernizacijom flote i unapređenjem svih aspekata poslovanja.
Lane se razvijala i flota Er Srbije pa su od ukupno 27 letelica, tri širokotrupna aviona, 14 je uskotrupnih i 10 turboprop letelica, a treći erbas, brendiran u boje i oznake specijalizovane izložbe EXPO 2027, stigao je u Beograd početkom oktobra i sa oznakama Er Srbije prvi put je poleteo 18. oktobra na čarter letu između Beograda i Tokija, što je bio vremenski najduži neprekidni let u istoriji srpske nacionalne avio-kompanije.
Er Srbija je u toku prethodne godine nastavila da razvija svoju mrežu i po prvi put su uvedeni redovni letovi do Mostara i Guangdžoua u Kini, dok je direktna avio-linija Er Srbije između Beograda i Nice obnovljena nakon više godina pauze. Među najtraženijim destinacijama Er Srbije tokom 2024. godine u regionu i bližem okruženju bile su Tivat, Podgorica, Istanbul, Atina, Beč i Ljubljana, dok su u zapadnoj Evropi i evromediteranskoj regiji najpopularnije destinacije bile Cirih, Pariz, Larnaka, Barselona, Amsterdam, Frankfurt, Milano, London, Rim.
Kada je reč o dugolinijskom saobraćaju, Er Srbija je u 2024. godini letela od Guangdžoua na Istoku do Njujorka i Čikaga na Zapadu. Shodno strateškim ciljevima i težnji kompanije da dodatno razvija dugolinijski saobraćaj, već početkom 2025. godine u mrežu je uvedena nova redovna linija između Beograda i Šangaja.
U želji da putnicima pruži još bolje korisničko iskustvo i uslugu, srpska nacionalna avio-kompanija je u martu 2024. godine zvanično promenila operatera zemaljskog opsluživanja na beogradskom aerodromu, pa je umesto kompanije Belgrejd erport opslugu vazduhoplova, registraciju putnika i prtljaga, kao i njihovo ukrcavanje na letove srpske nacionalne avio-kompanije, počeo da radi jedan od vodećih globalnih pružalaca usluga zemaljskog opsluživanja kompanija Menzis aviejšn.
Premijum salon Er Srbije na beogradskom aerodromu tokom 2024. godine posetilo je više od 86.000 putnika a priprema se i novi, moderniji Premijum salon koji će uskoro biti otvoren na aerodromu „Nikola Tesla“. Sredinom 2024. godine Er Srbija je uvrštena u ATW Kuću slavnih, a poznati američki magazin „Global Traveler“ proglasio ju je za najbolju avio-kompaniju u istočnoj Evropi, dok je specijalizovani portal Er Help Er Srbiju uvrstio na 10. mesto na svojoj godišnjoj listi najboljih avio-kompanija za 2024. godinu. Krajem godine, u saradnji sa Savezom slepih Srbije, u avione Er Srbije su prvi put uvedena uputstva za postupanje u vanrednim okolnostima na Brajevom pismu.