Da li električna mobilnost uopšte ima smisla sa ovakvim vozilima?
Da li su Amerikanci pogrešno shvatili električnu mobilnost? RAM-ov novi veliki električni pikap je najbolji primer za to.
Izgrađen je na mehaničkoj platformi STLA Frame, koristi električni sistem od 800 volti i nudiće dve verzije: jednu sa 563 kilometra autonomije i drugu sa nešto više od 800 kilometara autonomije.
Standardna verzija sa dometom od 563 kilometra ima bateriju od 169 kWh, veću od baterije bilo kog električnog automobila koji se prodaje u Evropi.
RAM 1500 REV sa većom autonomijom ima gigantsku bateriju od čak 229 kWh! Dobro ste pročitali: 229 kilovat-sati. To je najveći kapacitet baterije ugrađen u bilo koji električni automobil na svetu, nadmašujući čak i električni Hummer (212,7 kWh).
Iako proizvođač nije objavio podatak o težini baterije, nema neke velike filozofije i revolucionarne tehnologije koja bi smanjila njenu masu.
Pretpostavlja se da je samo masa baterije preko 1400 kilograma jer, poređenja radi, baterija Hummera EV je teška 1326 kilograma, a znamo da je manja.
Drugim rečima, sama baterija RAM-a teža je od prosečnog VW Golfa 8. Sa bezbednosne perspektive i sudara sa drugim vozilom, posledice bi bile strašne.
Glavni zadatak ove ogromne baterije je da napaja dva elektromotora vozila na svakoj osovini, od kojih svaki ima snagu od 250 kW (340 KS).
Ukupno, RAM najavljuje 654 KS snage i 840 Nm obrtnog momenta, što mu omogućava da ubrza od 0 do 100 km/h za 4,4 sekunde, uz maksimalnu nosivost od 1.225 kilograma i impresivnu vučnu moć od 6.450 kilograma, kao i sistem od 800 volti koji mu omogućava da se puni jednosmernom strujom veoma brzo.
Da li električna mobilnost ima smisla sa ovim tipovima vozila? Ne preterano, jer je za proizvodnju takve baterije utrošena velika količina energije i kao rezultat toga dolazi do velike emisije CO2.
Ali to je Amerika i njen pogled na električnu mobilnost.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.