Tržišno prihvatanje električnih vozila u Evropi je povezano s godišnjim neto prihodom, pokazuju podaci Udruženja evropskih proizvođača automobila (ACEA)
Električni automobili čine 21,6% novih automobila registrovanih u državama EU-u 2022., ali imaju samo 9% ili manje tržišnog udela u više od polovine država članica.
U zemljama u kojima imaju tržišno učešće manje od 9%, kao što je nekoliko zemalja centrale, istočne i južne Evrope, npr. Grčka, Italija, Poljska i Hrvatska, prosečni godišnji neto prihod iznosi oko 13.000 € po radniku. Najveća učešća (preko 30%) su koncentrisana u samo pet zemalja severne i zapadne Evrope, gde neto godišnji prihod prelazi 32.000 €, navodi Revija HAK
U Švedskoj, gde je godišnji neto prihod veći od 35.000 evra, više od polovine novoregistrovanih automobila su električna vozila. Nasuprot tome, električna vozila imaju tržišno učešće od samo 4% u Bugarskoj, gde su prihodi oko 7000 evra. Ukratko, gde ima novca ima i sklonosti ekperimentisanju i novim (skupim) modelima mobilnosti. Tamo gde novca nema – učešće je skromno.
Pet zemalja s najnižim udelom električnih vozia + prosečni godišnji neto prihod:
Slovačka: 3,7% – 10.985 €
Češka: 3,9% – 13.836 €
Bugarska: 4,0% – 7.272 €
Poljska: 5,0% – 10.782 €
Hrvatska: 5,0% – 10.391 €
Pet zemalja s najvećim udelom električnih vozia + prosečni godišnji neto prihod:
Švedska: 56,1% – 35.486 €
Danska: 38,6% – 39.274 €
Finska: 37,6% – 33.155 €
Holandija: 34,5% – 40.312 €
Nemačka: 31,4% – 32.850 €
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.